МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Модель Михайла Тугана-Барановського
Михайло Туган-Барановський (1865-1919), досліджуючи "господарський лад в його історичному розвиткові" виділяє "...боротьбу двох родів господарства: капіталістичного господарства, в якому працююча людина підлягає власникові засобів виробництва - капіталістові, і трудового господарства, в якому на чолі господарства стоїть сам працівник".[26][26] Він зазначав, що "від розвитку цієї боротьби залежить більший чи менший добробут працюючих народних мас і загальний напрямок світової історії".[27][27] Селянське господарство і трудова промисловість, на думку М.Туган-Барановського, є тією основою, на якій може ефективно розвиватись кооперативний рух. Незважаючи на те, "... що капіталістична система не є наслідком певного суспільного заміру, а виникає "сама собою", як наслідок боротьби багатьох приватних господарів за свої приватні інтереси, кооперація виникає як наслідок певного суспільного заміру, свідомого стремління деяких груп суспільства перетворити в певному напрямку громадське господарство і утворити нову систему господарства за відомим планом".[28][28] Проте, кооперативний рух "... твердо стоїть на ґрунті сучасної господарчої системи, бере від капіталізму усі вироблені ним форми господарчої організації. Кооперація цілком уміщається в ладі капіталістичного господарства, і якраз через те так швидко розвивається в оточенню сучасного суспільства".[29][29] Таким чином, "історично кооперація утворена пристосуванням соціалістичного ідеалу до умов капіталістичного оточення. Соціалістичні ідеї, кинуті на капіталістичний ґрунт, дали своєрідний паросток - кооперацію".[30][30] Розглядаючи "два роди господарства", що співіснують в єдиній економічній системі та конкурують між собою, М.Туган-Барановський обґрунтував основу для порівняння ринкових економічних систем. Сімдесятирічне співіснування ринкової та планової економік, акцентування досліджень на їх протиставленні відволікало увагу дослідників від "моделі" М.Туган-Барановського, яку сьогодні можна високо оцінити, оскільки формалізація її створює можливість порівняння економічних систем, що побудовані за однаковими принципами:
ЕС = f (ЗВ1, ... , ЗВn), (1.5) де ЕС - тип економічної системи; ЗВ1, ... ,ЗВn - власність на засоби виробництва: велика промислова, трудова промислова, селянські господарства, кооперативи тощо.
Читайте також:
|
||||||||
|