МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мета і завдання гуманістичного виховання.Проблемам виховання дітей і молоді в дусі гуманізму особливу увагу надавав В.О.Сухомлинський. Він неодноразово підкреслював, що нема і не може бути виховання гуманіста без людської любові і поваги до вихованців, бо саме розумна любов і повага роблять дитину здатною піддаватись впливові педагога і колективу. Метою гуманістичного виховання є формування гуманістичного світогляду на основі розвитку етичної культури школярів. У центрі навчально-виховного процесу – дитина, яка є не тільки об'єктом, але й суб'єктом виховання. Життєвий досвід дитини - вирішальний фактор формування особистості; дитина сама створює свою особистість, а вся система навчання і виховання повинна допомогти їй виявити у собі і розвинути те, що їй органічно притаманне. У вихованні: - орієнтація на духовно збагачену особистість, як альтернатива функціонуючим односторонньо інтелектуалістичним моделям шкіл. Звідси основне завдання педагога - допомогти дитині створити гармонію між тілесно-фізичним та духовним; - виховання повинно бути вільним. Кожна дитина має пізнати світ і знайти у ньому своє місце, не перестаючи його любити. Школа має забезпечити простір вільним та природнім проявам особистості дитини. Свобода дитини повинна бути обмежена лише інтересами колективу; - основна увага педагогів повинна надаватись моральному вихованню особистості учня з пріоритетом загально-людських цінностей, де провідна роль належить сім'ї. Недопустиме лише формальне засвоєння моральних правил. Істинно моральній поведінці може навчити лише саме життя, тобто конкретний життєвий досвід дитини. Завдання сучасної школи у гуманістичному вихованні: - так побудувати діяльність, щоб сама її організація виховувала дітей у дусі високої моральності; - забезпечення індивідуального підходу у вихованні, що грунтується на власному виборі дитини, а звідси - побудова виховання на висновках з наукового аналізу результатів спостереження та вивчення дитини. У змісті, формах та методах навчання: - збільшення у навчальних планах питомої ваги предметів гуманітарного циклу; - гуманістична спрямованість змісту навчальних дисциплін; - образне, художнє викладення матеріалу; - врахування вікових життєвих ритмів дітей, сензитивних періодів у навчанні; - диференційований підхід, робота в індивідуальному режимі учнів; - гуманізація форм контролю знань, оцінювання не тільки результату, але й затрачених зусиль; - забезпечення почуття успіху у навчанні; - уникнення транслювання знань у готовому вигляді. В управлінні школою: - колегіальність прийняття рішень, систематична робота учительських колегій; - учнівське самоврядування; - постійна турбота про здоров'я дітей; - створення цілісної системи вивчення учнів, проведення тематичних психологічних семінарів та науково-педагогічних рад і консиліумів; - організація навчання вчителів, підвищення їхньої кваліфікації, ознайомлення з передовим педагогічним досвідом, світовими альтернативними педагогічними системами; - організація спільної діяльності школи та сім'ї, робота батьківських університетів, теоретичних семінарів; - організація « життєвого простору» дітей, продумане оточення, яке якомога більше наближається до умов сім’ї. У характері взаємовідносин всіх учасників педагогічного процесу: - створення особливої атмосфери взаємодовіри та взаємоповаги; - використання стилів педагогічного спілкування на основі дружньої прихильності та захоплення спільною творчою діяльністю; - висока ступінь інтеграції школи та сім'ї; - формування учнівських класів за моделлю сім'ї - різновікові групи у молодшій школі; - дотримання і вдосконалення спільно вироблених шкільних традицій, свят, усього, з чого формується « обличчя» школи та її індивідуальність. Читайте також:
|
||||||||
|