Напіврозвантажені півосі (рис. 23) сприймають у вертикальній площині нормальну й бічну реакції опорної поверхні й згинальні моменти від цих реакцій; у горизонтальній площині - поздовжню реакцію й згинальний момент від цієї реакції. Піввісь розвантажена від осьового навантаження й гальмового моменту при гальмуванні робочим гальмом. Така піввісь має найбільш просту конструкцію маточини й застосовується на легкових автомобілях.
Рисунок 23 - Схема напіврозвантаженої півосі
Небезпечний переріз - місце встановлення підшипника.
На режимі передачі максимальної сили тяги приведені напруження згину й кручення визначають за формулою
де И - приведені напруження згину й кручення, Па;
b - плече згину, м;
dпо - діаметр півосі, м.
Плече згину визначається як відстань між площинами, що проходять через центр опорного майданчика колеса й через центр опорного підшипника. Плече згину можливо прийняти - b=42 мм.
На режимі гальмування приведені напруження згину й кручення розраховують за формулою
На режимі заносу приведені напруження згину й кручення розраховують за формулою
Висота центру мас для легкових автомобілів приймається рівною статичному радіусу колеса.
На режимі динамічних навантажень наведені напруження згину й кручення визначають за формулою
Розрахунок по куту закручування напіврозвантажених півосей ведеться аналогічно розрахункам валів карданних передач із синхронними шарнірами. При цьому розрахунковим моментом служить менший з моментів (по двигуну або по зчепленню).
Довжина півосі визначається аналогічно довжині карданного вала в карданній передачі із синхронними шарнірами.
Допустимі значення кута закручування - [9] - 9…15° на метр довжини півосі [6].
Менші значення кута закручування характеризує підвищену жорсткість, більші значення - схильність до коливань і резонансних явищ.