Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади розв’язання задач до розділу 7

Задача 1. Чисельність населення країни дорівнює 50 млн осіб; 12 млн осіб — діти до 16 років, а також люди, які перебувають у тривалій ізоляції; 15 млн осіб — вибули зі складу робочої сили (пенсіонери, студенти, домогосподарки); 3 млн осіб — безробітні; 1 млн осіб — працівники з неповним робочим днем, які шукають кра­щу роботу.

Розрахуйте:

а) чисельність робочої сили;

б) рівень безробіття.

Розв’язання

Чисельність робочої сили становить 50 – 12 – 15 = 23 млн осіб.

Рівень безробіття дорівнює (3/23) * 100% = 13 %.

Дані про працівників з надмірним робочим днем є надмірними для даної задачі, оскільки вони входять до складу робочої сили.

Задача 2. У табл. 7.2 наведено дані про трудові ресур­си і зайнятість працездатного населення країни у пер­шому та п'ятому роках (млн осіб).

Розрахуйте чисельність безробітних і рівень безробіт­тя у 1-му і 5-му роках. Чим можна пояснити одночасне зростання зайнятості і безробіття?

 

Таблиця 3.2

Показник 1-й рік 5-й рік
Робоча сила 84,889 95,453
Зайняті 80,796 87,524
Безробітні    
Рівень безробіття, %    

Розв’язання

 

Для 1-го року:

Кількість безробітних становить 84,889 – 80,796 = 4,093 млн осіб.

Рівень безробіття дорівнює (4,093/84,889) * 100 % = 4,8 %.

Для 5-го року:

Кількість безробітних становить 95,453 – 87,524 = 7,929 млн осіб.

Рівень безробіття дорівнює (7,929/95,453) * 100 % = 8,3 %.

Чисельність робочої сили (95,453 – 84,889 = 10,564) зростала скоріше, ніж зайнятість (87,524 – 80,796 = 7,628), оскільки 10,564 > 7,628.

Задача 3. Розрахуйте темп інфляції у другому році, якщо індекс цін у першому році становив 116 %, у друго­му році — 140 %.

Розв’язання

Темп інфляції у другому році становив (140–116)*100 % / 116 = 20,7%

 

Задачі для самостійного вирішення до розділу 7

 

Задача 1. Валовий внутрішній продукт в Україні стано­вив (млрд грн) у 1998 р. — 120, 1999 р. — 127, 2000 р. — 154,5, 2001 р. — 186,9.

Визначте фази економічного циклу, в яких перебувала економіка України в останні роки.

Задача 2. Розрахуйте темп інфляції для поточного року за таких умов: у попередньому році номінальний ВВП становив 155 млрд грн, реальний ВВП — 118 млрд грн; у поточному році очікується одержати номінальний ВВП 190 млрд грн при індексі цін ВВП 152 %.

Задача 3. Економіка країни Ф характеризувалася в останні два роки такими макроекономічними показни­ками: у попередньому році номінальний ВВП становив 5000 млрд дол. США, реальний ВВП — 4800 млрд дол.; у поточному році очікується одержати номінальний ВВП 5400 млрд дол., реальний ВВП — 5050 млрд дол. США.

Розрахуйте темп інфляції у цій країні для умов по­точного року.

Задача 4. Визначте середньорічний темп інфляції для умов поточного року, якщо відомо, що середньомісячний темп інфляції у цьому році становитиме 3 %.

Задача 5. В країні Б чисельність робочої сили у по­передньому році становила 75 млн осіб, чисельність зай­нятих — 68 млн осіб.

Розрахуйте циклічне безробіття.


 

ДЕРЖАВА В СИСТЕМІ МАКРОЕКОНОМІЧНОГО


Читайте також:

  1. I. Застосування похідної та інтеграла до роз’язування задач елементарної математики.
  2. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  3. А) Задачі, що розкривають зміст дій
  4. АВТОМАТИЗАЦІЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ КОМПЛЕКСУ ЗАДАЧ З ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ТА НЕМАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ
  5. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  6. Актуальні проблеми регіональної політики та їх розв’язання.
  7. Алгоритм розв’язання
  8. Алгоритм розв’язання
  9. Алгоритм розв’язання задачі
  10. Алгоритм розв’язання задачі
  11. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  12. Алгоритм розв’язування задачі




Переглядів: 3242

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки для проведення семінарських занять | РЕГУЛЮВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.