Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функціональна пропедевтика в початковій школі

Поняття функції є одним із фундаментальних математичних понять. Велика увага його формуванню надається в курсі математики середньої школи.

В початковій школі формуються початкові уявлення про функціональну залежність, хоч можливості досить обмежені, але вчитель повинен їх використовувати.

І етап

Одні з найпростіших видів функціональної залежності є пряма і обернена пропорційності.

Якщо є 3 величини а, b, с і відношення двох дорівнює третій, тобто , причому а (це третя величина) стала, то перші дві величини змінюються прямо пропорційно.

Чим більша кількість, тим більше вартість при однаковій ціні.

Ціна =

Якщо ж одна з трьох величин дорівнює добутку двох інших, тобто , і її значення однакове (стале), то дві інші пов’язані обернено пропорційною залежністю.

Вартість = ціна · кількість

↓ ↓ ↓

стала = k у х

(однакова)

При сталій (однаковій) вартості чим більша кількість, тим менша ціна і навпаки.

У початковій школі учні отримують перші уявлення про ці залежності. І перш за все тому, що вони мають загальноосвітнє значення, зустрічаються в повсякденному житті дітей.

 

Приклади:

а b с
1) Ціна товару Кількість товару Вартість товару
2) Норма виробітку Час роботи Загальний виробіток
3) Маса 1 предмета Кількість предметів Загальна маса
4) Врожайність Площа Врожай
5) Швидкість Час Відстань
6) Витрати матеріалу на 1 виріб Кількість виробів Загальні витрати
7) Продуктивність праці Час Загальний виробіток
8) Місткість 1 посудини Кількість посудин Загальна місткість
9) Заробіток за 1 годину Час Загальний заробіток

 

З величинами діти знайомляться через задачі.

Спочатку вчаться розв’язувати прості задачі з пропорційними величинами (після ознайомлення з діями ділення і множення).

Перші уявлення – при ознайомленні з конкретним смислом дії множення. Наприклад:

Маса однієї посилки 3кг. Яка маса 6 таких посилок?

Маса порося 18кг. Яка маса 3-х поросят?

Банка вміщує 3л соку. Скільки соку треба, щоб заповнити 4 таких банки?

На дитяче пальто витрачають 2м драпу. Скільки таких пальт можна пошити з 6м драпу?

Перші задачі спочатку можна коротко записати «традиційно».

1 пос. – 3 кг

6 пос. – ?

А далі показати інший варіант в таблиці.

Маса 1 посилки Кількість посилок Загальна маса посилок
3кг ?

Якщо важко вибрати дію, ілюструємо кресленням:

 

Далі звертається увага на зв'язок між величинами; як знаходити масу 1 предмета, кількість, загальну масу і т.д. Тобто встановлюється залежність між величинами і формулюються висновки.

 

 

Корисні вправи:

 

Ціна Кількість Вартість
?
?
?

і з іншими величинами.

 

Ціна Кількість Вартість
?
?
?
?

 

Аналогічно:

однакова кількість (4; 4; 4; 4)

однакова вартість (40; 40; 40; 40).

Кожний рядок – окрема задача.

Встановлюємо, про які величини йдеться в задачі. Які величини відомі?

Яку треба знайти? Як?

Далі аналізуємо:

1. Зростає кількість; зростає вартість (ціна стала).

2. У скільки разів зростає кількість, у стільки разів зростає вартість.

У цій роботі потрібна система.


Читайте також:

  1. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  2. VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі
  3. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  4. В школі спортивні змагання проводяться командні та особисто-командні.
  5. ВАЛЕОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ
  6. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
  7. Визначення готовності дітей до навчання у школі
  8. Визначення готовності дітей до навчання у школі
  9. Визначення готовності дітей до навчання у школі.
  10. Головними видами контролю успішності учнів у сучасній школі є: випереджувальний, поточний, періодичний, підсумковий.
  11. Грамматико-орфографическая пропедевтика в период обучения грамоте.
  12. З історії обліку успішності учнів в українській школі




Переглядів: 4144

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обернена пропорційність | ІІ етап

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.