Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Землевпорядне обслуговування сільськогосподарських підприємств

 

Заходи щодо земельної реформи, які зводилися переважно до перерозподілу земель державної i приватної власності на землю, зумовили істотне збільшення кількості власників землі та землекористувачів, площ індивідуального використання. Проте здійснення земельних перетворень не вплинуло на поліпшення використання земель i родючості ґрунтів. Спостерігається деградація сільськогосподарських угідь, знижується культура землеробства (порушені або відсутні сівозміни, технології вирощування культур), скорочуються обсяги внесення добрив, меліорації i культуртехнічного поліпшення земель. Стан у використанні земель ускладнюється нестачею фінансових ресурсів, техніки, добрив тощо.

Останніми роками землевпорядні заходи зводилися до формування меж нових землеволодінь i землекористувань, інвентаризації земель, юридичного оформлення документів на право власності або користування землею. Проекти організації території сільськогосподарських підприємств фактично не розроблялися, хоча вони є реальним інструментом збереження родючості ґрунтів, раціонального використання i охорони земель.

Отже, склалася ситуація, коли понад 10 тис. сільськогосподарських підприємств, близько 42 тис. фермерських господарств ведуть сільськогосподарське виробництво без науково обґрунтованої раціональної організації території, без рекомендацій з ефективного використання й охорони земель.

Розв'язати цю проблему можна завдяки проведенню комплексу робіт, пов'язаних із землевпорядним обслуговуванням сільськогосподарських підприємств.

Землевпорядне обслуговування - це весь комплекс землевпорядних po6iт, спрямований на задоволення потреб землевласниківi землекористувачів з питань володіння, розпорядження i раціонального використання землі.

Землевпорядне обслуговування сільськогосподарських підприємств є новою концепцією землевпорядної діяльності, визначає види і склад землевпорядних робіт з метою вдосконалення організації, використання i охорони земель, розв'язання питань щодо володіння, розпорядження і користування землею.

Управління землекористуванням забезпечує дотримання земельного законодавства за допомогою, планування використання i охорони землі, проведення землеустрою, моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру та створення інфраструктури обігу земельних ділянок.

До землевпорядного обслуговування належать насамперед заходи, які здійснюються в порядку землеустрою (міжгосподарський, внутрішньогосподарський, робоче проектування, здійснення проектів, проведення різних вишукувань i обстежень). Землеустрій має проводитися на замовлення власників або користувачів земельних ділянок.

Земельний кадастр як державна система реєстрації й оформлення документів про права на земельні ділянки, обліку й оцінювання земель призначений для власників i користувачів земельних ділянок, тобто є одним із перших заходів, які проводяться в порядку землевпорядного обслуговування.

Моніторинг земель як державну систему спостереження за станом земельного фонду можна умовно віднести до землевпорядного обслуговування, оскільки основною метою ведення моніторингу є інформаційне забезпечення земельного кадастру, землеустрою тощо.

Місце i значення землевпорядного обслуговування в системі управління землекористуванням можна подати у вигляді схеми (рис. 6.1).

Отже, землевпорядне обслуговування, наприклад, сільськогосподарських підприємств є комплексом робіт, який спрямований на задоволення потреб землевласників i землекористувачів i проводиться в порядку планування, організації, використання i охорони земель, землеустрою, земельно-кадастрових робіт, моніторингу земель та o6iгy земельних ділянок.

Учасники процесу землевпорядного обслуговування. Землевпорядне обслуговування необхідне для всіх власників і користувачів землі, оскільки правовий режим і цільове використання земель, організація територій, комплекс заходів щодо підтримання стійкості ландшафтів i охорона земель є обов’язковими для них.

У процесі землевпорядного обслуговування можуть 6рати участь:

w громадяни, підприємства заклади організації, інші юридичні особи, які є замовниками землевпорядних робіт;

w розробники землевпорядної документації;

w власники i користувачі землі, земельні ділянки яких прилягають до територій, що впорядковуються, або знаходяться в середині землекористувань;

w громадяни, громадські та інші підприємства, заклади та інші юридичні особи, які не мають у власності або користуванні землі, але чиї інтереси порушуються при землеустрої.

Замовниками землевпорядних робіт можуть також бути органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади.

Землевпорядне обслуговування проводять землевпорядні організації.

Основним правовим документом, який регулює відносини учасників процесу землевпорядного обслуговування, є договір між розробниками землевпорядної документації та її замовником, а землевпорядне обслуговування укладають, як правило на 1 - 5 років.

Права i обов'язки учасників договору на землевпорядне обслуговування. Учасники договору на землевпорядне обслуговування зобов'язані:

w дотримуватися земельного законодавства України, інших правових і нормативних актів із земельних відносин та землеустрою;

w забезпечувати вимоги рішень державник органів влади i місцевого самоврядування щодо реалізації затвердженої землевпорядної документації;

w при проведенні землеустрою забезпечувати доступ до всіх земельних ділянок, які підлягають землевпорядним діям.

Розробники землевпорядної документації несуть відповідальність за якість її розроблення і екологічну безпеку заходів, передбачених у проектах землеустрою та технічній документації.

Права замовника. Замовник має право укладати і розривати договір на проведення проектно-вишукувальних робіт, пов’язаних із землеустроєм, здійснювати контроль за ходом i якістю їх проведення, проводити експертизу, а також брати участь у погодженні і реалізації землевпорядної документації.

Громадяни, власники права на земельну частку (пай), фермерські господарства та реформовані сільськогосподарські підприємства можуть одержувати платні послуги, пов'язані з виготовленням, оформленням i видачею документів, що посвідчують право землю, за надання консультативної допомоги з реалізації землевпорядної документації та своїх прав.

Права розробників землевпорядної документації. Розробник землевпорядної документації має право на підставі договору із замовником здійснювати авторський нагляд за реалізацією землевпорядної документації, ставити питання в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування про припинення заходів, які виконуються з відхиленням від затвердженого проекту і призводять до псування земель, погіршують їх якість і порушують природний ландшафт, а також вносити пропозиції щодо вдосконалення застарілої землевпорядної документації.

Особливості землевпорядного обслуговування. Землевпорядне обслуговування проводять тільки за наявності двох партнерів, замовника і розробника землевпорядної документації.

У ході обслуговування виникає багато ситуацій, які потребують певної допомоги з боку органів виконавчої влади або місцевого самоврядування. Тому вони можуть створювати спеціальні земельні комісії, які очолюють працівники районних або міських відділів (управлінь) земельних ресурсів. До складу комісії входять відповідальні працівники зацікавлених державних і громадських організацій, районних сільськогосподарських органів, основних замовників і виконавців землевпорядного обслуговування.

Замовники і виконавці землевпорядного обслуговування можуть також працювати через відповідальних працівників районних сільськогосподарських органів.

Система сільськогосподарського обслуговування власників права на земельну частку (пай), фермерських господарств та сільськогосподарських підприємств. Система заходів щодо землевпорядного обслуговування має бути спрямована на:

w обґрунтування і реалізацію державної політики в плануванні і організації раціонального використання та охорони земель сільськогосподарського призначення незалежно від форм власності на землю;

w забезпечення реалізації земельної реформи в частині перерозподілу земель, створення умов для рівноправного розвитку різних форм господарювання на землі;

w забезпечення цільового використання земель і збереження цінних земель у сільськогосподарському виробництві;

w формування і розміщення екологічно та економічно обґрунтованих компактних і оптимальних за площею землекористувань сільськогосподарських підприємств;

w створення територіальних умов для раціонального функціонування сільськогосподарського виробництва;

w обґрунтування обмежень та обтяжень у використанні земель і встановлення їхніх меж;

w розроблення комплексів заходів щодо поліпшення сільськогосподарських угідь, підвищення родючості ґрунтів, підтримання стійкості ландшафтів і охорони земель.

У процесі землевпорядного обслуговування комплексу взаємопов'язаних проектних, дослідницьких і вишукувальних робіт замовники землевпорядних робіт одержують такі види проектної та технічної документації:

w проекти створення нових і впорядкування існуючих землеволодінь або землекористувань;

w проекти відведення земельних ділянок у натурі;

w проекти організації території сільськогосподарських підприємств, кооперативів, фермерських господарств;

w робочі проекти, які складаються в порядку деталізації і реалізації заходів, передбачених проектами організації території, пов'язаних із рекультивацією порушених земель, захистом ґрунтів від ерозії, підтопленням і затопленням, поліпшенням сільськогосподарських угідь тощо;

w матеріали кадастрових зйомок, ґрунтових, агрохімічних та інших обстежень і вишукувань;

w матеріали земельно-оціночних робіт для нарахування земельного та єдиного податків;

w матеріали з виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель.

Крім того, землевласники і землекористувачі можуть одержувати різні планово-картографічні матеріали.

Землевпорядні консалтингові послуги. Систему землевпорядного обслуговування сільськогосподарських підприємств за видом і часом проведення землевпорядних робіт поділяють на три основних етапи: передпроектний, який передбачає проведення різних вишукувань і обстежень; проектний; післяпроектний, який полягає в здійсненні проекту і авторському нагляді. Враховуючи, що розрив між останнім і першим етапом є досить протяжним, а в процесі розвитку ринку виникає багато питань, спричинених змінами власності на землю, в спеціалізації, технології виробництва тощо, виникає потреба у наданні консалтингових послуг. Тому в науково-дослідних інститутах і землевпорядних підприємствах часто створюються групи, які надаватимуть консалтингові послуги і розроблятимуть пропозиції щодо організації раціонального землекористування.

Землевпорядний консалтинг- це консультування громадян, фермерів і сільськогосподарських підприємств із широкого кола питань у галузі раціонального використання і охорони земель, організації території та ін.

Умовами ефективного функціонування і повного використання можливостей землевпорядного консалтингу євиконання таких завдань:

w впровадження концептуальної регіональної політики з володіння, користування і розпорядження землею та її зв'язок з політикою держави;

w надання інформації про результати досліджень у галузі раціонального використання і охорони земельних ресурсів, форми господарювання, технології виробництва сільськогосподарської продукції, кредитування тощо;

w облік і пропаганда використання екологічних аспектів;

w здійснення земельного аудите земельно-правових документів, проектів, документації та землекористування;

w надання інформаційно-консультативних послуг з питань земельного права, оцінювання землі та її оподаткування, оренди, застави, продажу, обміну, успадкування земельних ділянок;

w аналіз використання земель та розроблення бізнес-планів.

У процесі землевпорядного консалтингу аналізують організаційно-виробничу структуру господарства, систему використання земельних ресурсів, організації території тощо. В результаті опрацьовуються концепція використання землі, землевпорядні рекомендації з підвищення ефективності її використання, удосконалюються організація території, розміщення виробничої інфраструктури культур та ін.

Землевпорядний консалтинг повинен виконувати три функції: освітню, інформаційну, впровадження і поширення.

Перша функція реалізується через організацію освітньо-консультативних програм, у яких роз'яснюються земельно-правові питання, системи ефективного використання земельних ресурсів, необхідність охорони земель тощо.

Друга — здійснюється через збирання, оброблення і поширення інформації про нові досягнення, передовий досвід організації території, системи господарювання.

Третя — через підтримку і поширення нових рішень у цих сферах.

Землевпорядне обслуговування здійснюють землевпорядні спеціалісти, які повинні вміти провести аналіз, прогнозувати результати господарської діяльності і можливість зміни умов виробництва.

Консультант-землевпорядник зобов'язаний надавати:

w інформацію про існуючі методи раціонального і ефективного
використання землі;

w інформацію про нові досягнення і пропозиції в сфері раціонального використання і охорони земель та допомогу в їх здійсненні;

w сільськогосподарському виробнику такі рішення, які дають змогу найефективніше використовувати землю і організовувати територію з метою приросту продукції та зниження її собівартості;

w консультації з нормативно-правового регулювання земельних відносин, особливо з питань купівлі-продажу земельних ділянок або земельних часток (паїв), застави землі, ціни землі, податку на землю.

Місце науково-дослідних інститутів і землевпорядних підприємств у здійсненні землевпорядного обслуговування. Інститути та підприємства проводять наукові дослідження та проектні вишукувальні роботи, пов'язані із землеустроєм, земельним кадастром і моніторингом земель та з іншими питаннями земельних відносин. При цьому вони здійснюють такі види діяльності:

1) у науково-дослідній роботі:

w аналіз процесів розвитку земельних перетворень і розроблення моделей і методів їх виконання по регіонах;

w розроблення методів ведення земельного кадастру, в тому числі грошового оцінювання землі, для організації раціонального землеволодіння і землекористування;

w наукове обґрунтування платного землеволодіння, землекористування і матеріального стимулювання за підвищення родючості землі;

w розроблення методів і нормативів охорони земель і створення стійких саморегулювальних антропогенних ландшафтів;

w розроблення методів ведення моніторингу земель;

w розроблення методів вивчення земельного фонду;

w розроблення єдиної технічної політики і впровадження науково-технічного прогресу в проведення землевпорядних, кадастрових, ґрунтових, агрохімічних, геоботанічних та інших вишукувальних і дослідницьких робіт і робіт, пов'язаних із землеустроєм, земельним кадастром та охороною земель;

w узагальнення і впровадження у виробництво передового досвіду з реформування земельних відносин, раціонального використання й охорони земель;

2) у сфері проектно-вишукувальної діяльності:

w вивчення стану і використання земельного фонду країни, розроблення і впровадження з урахуванням досягнень науки і передового досвіду, проектних пропозицій із збереження і раціонального використання земельних ресурсів;

w розроблення заходів щодо охорони природи і раціонального використання земельних ресурсів, установлення режимів і умов використання та охорони земель, наданих у власність або у користування, в тому числі на умовах оренди;

w розроблення прогнозів, програм і схем використання та охорони земельних ресурсів і схем землеустрою;

w виявлення меліоративного фонду, фонду перерозподілу земель і можливості залучення їх у сільськогосподарське виробництво, а також виведення з інтенсивного використання надто деградованих і малопродуктивних угідь;

w проведення земельно-оціночних робіт;

w участь у ведений державного земельного кадастру і моніторингу земель;

w підготовка вихідних даних для встановлення земельного по­датку, нормативного грошового оцінювання землі, відшкодування власникам землі, землекористувачам та орендарям збитків, втрат сільськогосподарського виробництва при вилученні земель;

w вивчення і поширення досвіду роботи землекористувачів з раціонального використання й охорони земель;

w проведення авторського нагляду за здійсненням схем, проектів
землеустрою і робочих проектів на окремі заходи;

w розроблення проектів:

а) установлення меж нових землеволодінь та землекористувань і
територій з особливим правовим режимом використання земель,
міських і сільських меж;

б) надання земельних ділянок для державних і громадських, потреб, громадянам, підприємствам, організаціям і установам;

в) внутрішньогосподарська організація території сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств тощо;

г) рекультивація, захист земель від ерозії, селів, підтоплення то­
що, поліпшення сільськогосподарських угідь, створення багаторічних насаджень, культурних пасовищ та ін.;

w проведення топографо-геодезичних, кадастрових, картогра­фічних, ґрунтових, геоботанічних та інших дослідницьких і вишукувальних робіт, необхідних для розроблення проектно-кошторисної та технічної документації із землеустрою, ведення державного земельного кадастру та інших цілей;

w перенесення на місцевість (у натуру) затверджених в уста­новленому порядку проектів з видачею власникам відповідних документів, робочих креслень, карт, картограм та інших матеріа­лів.

Роботи виконують комплексні групи спеціалістів, у які крім землевпорядників входять агрономи, ґрунтознавці, агролісомеліорато­ри, економісти та інші спеціалісти.

 

 

Контрольні запитання і завдання

1. Зміст робіт, пов'язаних із здійсненням схем і проектів землеустрою.

2. У чому сутність планів здійснення схем і про­ектів землеустрою?

3. Сутність і зміст авторського нагляду за здійсненням схем і проектів землеустрою.

4. Сутність і зміст землевпорядного обслуговування сільськогосподарських під­приємств.

 

.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  5. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  6. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  7. V розділ. Товарна політика підприємства
  8. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  9. А) Капітал підприємства, його кругообіг та обіг.
  10. Або продукція підприємств, що знаходяться за кордоном.
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Автопідприємства вантажних автомобілів




Переглядів: 2723

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст робіт, пов'язаних із здійсненням схем і проектів землеустрою | VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.