Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика організації морального виховання учнів (З.В. Друзь)

Мета: розкрити сутність ключових понять з морального виховання; опанувати методикою формування моральної культури учнів; надати методичні (практичні) навички щодо проведення диспуту, етичної бесіди.

Інформаційний блок

1. Проблемне поле морального виховання учнів на сучасному етапі.

2. Критерії оцінки моральної культури учнів.

3. Методика формування моральної культури школярів.

4. Методика проведення диспуту, етичної бесіди, дискусії.

Практичний блок

1. Провести етичну бесіду про правила поведінки учнів у: громадському транспорті, театрі, на виставці тощо.

2. Обговорити методику проведення диспуту.

3. Провести диспут на одну із запропонованих тем:

1) Які сучасні проблеми сім’ї та шлюбу?

2) Інтелігентна людина. Яка вона?

3) Добро чи зло… Чого у світі більше?

4) Кого можна вважати культурною людиною?

Диспут на тему: Кого можна вважати культурною людиною?

Питання для обговорення

1. Який зміст ти вкладаєш у поняття «культурна людина»?

2. З чого складається культура поведінки людини? Що лежить в її основі?

3. Кого й за що називаємо культурною людиною?

4. Чи можна вважати культурну людину, яка не оволоділа основами знань?

5. Яким «золотим правилом» моральності керується у повсякденному житті культурна людина?

6. Твій ідеал істинно культурної людини? Основні якості і риси її характеру?

Рефлексивний блок

1. Що є показником високого рівня моральної культури людини?

2. Опишіть виховний ідеал, до якого Ви хотіли б прагнути.

3. У чому Ви бачите кінцеву мету морального виховання? Чим визначається успіх педагогічного впливу на моральну свідомість учня?

4. Від чого залежить рівень моральної культури учня? Чи можна вважати його культурним, якщо він навчається на «відмінно»?

Блок вільного обміну інформацією

1. Що означає бути морально вихованою людиною? Чи задовольнила Вас відповідь на це питання в ході заняття?

2. Які поняття з морального виховання, використані під час заняття, Ви вважаєте більш повними?

3. Щоб Ви запропонували для підвищення ефективності морального виховання?

Блок самоосвіти

1. Білецька І. Вирішення моральних завдань як метод виховання цінності іншої людини / І. Білецька // Рідна школа. – 2005. – №1. – С. 15-20.

2. Білоусова В.О. Виховання культури поведінки учнів / В.О.Білоусова, Т.В.Говорун, Н.Й.Кисельова. – К. : Радянська школа, 1986. – 160 с.

3. Бондар Л. Виховання моральних цінностей у школярів / Л.Бондар // Початкова школа. – 2000. – №12. – С. 45-48.

4. Гіббс Д. Тренінг моральних міркувань / Д.Гіббс // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. - №8. – С. 25-30.

5. Друзь З.В. Виховні технології в сучасній школі / З.В. Друзь. – 2-е вид. стер.– К., 2009. – 260 с.

6. Друзь З.В. Хрестоматія з методики виховання особистості: Настільна робоча книга: У 3-х тт. - Т. 1: Загальні питання теорії і методики виховання особистості у контексті кредитно-модульної системи підготовки фахівця : Навч.-метод. видання / З.В. Друзь. – Київ, 2008. – 656 с.

7. Зосимовський А. Критерії моральної вихованості / А.Зосимовський // Педагогіка. – 1992. - №11-12. – С. 22-26.

8. Калечиц Т. Н. Внеклассная и внешкольная работа с учащимися / Т.Н.Калечиц, З.А.Кейлина. – М. : Просвещение, 1980. – 110 с.

9. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання : навч. посібник / С.Г. Карпенчук. – К. : Вища школа, 2005. – 343 с.

10. Кацинська Л. П. Виховний процес в сучасній школі : методичний посібник / Л.П.Кацинська. – Рівне, 1997. – 159 с.

11. Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України: Програма / ред. І.Д. Бех. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2008. – 80 с.

12. Підготовка майбутнього вчителя до морального виховання учнів/ заг. ред. В. Дімеденка. – К. : ІЗМН, 1996. – 204 с.

13. Сележан Й. Ю. Основи національного виховання. Українознавство: історичний, філософсько-релігієзнавчий аспекти: хрестоматія/Й.Ю. Сележан. – Чернівці : Книги-ХХІ, 2006. – 306с.

14. Этикет в вопросах и ответах // Позакласний час. – 2002. – № 1,2.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  3. I. Актуалізація знань учнів
  4. I. Контроль і закріплення знань учнів
  5. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  7. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  9. II. Розвиток математичних знань учнів.
  10. II. Розвиток математичних умінь учнів
  11. II. Розвиток математичних умінь учнів
  12. II. Розвиток математичних умінь учнів




Переглядів: 906

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІ. Методика організації морального та громадянського виховання учнів | ІІІ. Методика виховної роботи педколективу з використанням національних традицій у сучасній школі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.