Колектив – соціально значима група людей, які об'єднані спільною метою, узгоджено діють для досягнення мети і мають органи самоврядування. Єдність цілей, високий рівень міжособистісного спілкування, згуртованість, внутрішня дисципліна, специфічні норми співжиття. Він є ланкою, що з'єднує особистість із суспільством.
Колектив є соц.. системою, яка виконує такі функції: організаторську, виховну, стимулюючу.
Універсальне поняття «колектив» охоплює різні його види, до яких належать: первинний колектив (діти), загальношкільний колектив (школярі+педагоги), тимчасовий колектив(танцювальний колектив, хор, туристська група та ін.), виробничий коллектив (група професіоналів), сімейний колектив. Колективи можуть бути одновікові й різновікові.
Виховання особистості в колективі є втіленням закономірностей розвитку суспільства, адже в колек.взаєминах створюються умови для соціально-психічного її розвитку. Відокремившись від колективу, людина опиняється в соціально-психологічному вакуумі, що значно ускладнює її розвиток.
Лідерські якості керівника в управлінні персоналом
Лідерство – це мистецтво управлінської дія-і. Це процес несилового впливу у напрямку досягнення організацією своїх цілей; це вид діяльності, який пронизує всю систему управління.