Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення знань з синтаксису в початкових класах

Цікаві вправи з граматики

За рівнем самостійності

а) колективні:

- попрацюйте в групах: Прочитайте. Визначте, що це: текст чи окремі речення.
Доведіть свою думку. Наведіть з тексту приклади вживання іменників у прямому і
переносному значенні. Усно проаналізуйте виділені слова;

- попрацюйте в групах: Прочитайте вірш. Поставте запитання за його змістом і
дайте на них відповіді. Знайдіть іменники чоловічого роду, вжиті в орудному
відмінку однини, поясніть їх закінчення;

- прочитайте і порівняйте два описи рослини; в якому тексті прикметники та інші
частини мови вживаються в прямому і переносному значенні, а в якому - тільки в
прямому; пошукайте приклади художніх і наукових текстів у підручниках з
читання, математики, поясніть роль прикметників в них;

б) самостійні:

- прочитай текст, випиши з нього дієслова минулого часу;

- розглянь схеми іменників жіночого роду у формі називного відмінка однини: на
яку відмінність між іменниками вказують схеми? Добери іменники, що відповідають схемам.

- постав іменники берег, молоко, рух, друг, крук, чех у давальному і місцевому
відмінках і запиши, простеж і підкресли чергування.

- продовжіть ланцюжок слів іменників чоловічого роду, при чому кожне наступне
слово має починатися зі звука, яким закінчується попереднє: з'їзд - дим - мир -
Рим ...;

- згадайте загадки, прислів'я, приказки в яких є прикметники;

- ребуси з числівниками: гіа, пі2л, мі100, 40а ...;

- які частини треба додати до кореня весел-, щоб утворені слова відповідали на
питання що? який? що робити?.

 

 

Лекція № 17(2 години)

Система роботи над елементами синтаксису та пунктуації

План лекції.

1. Методика розкриття синтаксичних понять.

2. Методика навчання учнів встановлювати смисловий і граматичний зв'язок між словами у реченні.

3. Система роботи щодо засвоєння елементів пунктуації.

4. Методика синтаксичного і пунктуаційного розборів у початковій школі.

Рекомендована література

1. Голубицька В.В. Опанування частин мови у 2 класі.- ж-л "Початкова школа",№1,
1989р.

2. Ґудзик І.П. Робота над змістом твору.- ж-л "Початкова школа",№11, 1993р.

3. Гурська В.В. Лінгвістичні казки на уроках мови.- ж-л "Початкова школа",№4,
1991р.

4. Демченко Г.С.Опанування багатства рідної мови.- ж-л "Початкова школа",№8,
1990р.

5. Демченко Г.С. Розвивальні засоби на уроках мови.- ж-л "Початкова школа",№6,
1987р.

6. Демченко Г.С. Урок "Числа іменників".- ж-л "Початкова школа",№3, 1994р.

7. Деркач Н.І. Методичні вказівки до "Таблиць з української мови для 3 класу 4-
річної початкової школи".- ж-л "Початкова школа",№№1-3,1993р.

Вивчення елементів синтаксису в початкових класах набуває особливого значення. Це насамперед пояснюється значенням уроків української мови в по­чатковій ланці освіти: допомогти молодшим школярам оволодіти нормами граматичної структури (будови) рід­ної мови, збагатити мовлення різноманітними формами і способами висловлення думки, піднести рівень розвит­ку зв'язного мовлення.

Оскільки одиницею зв'язного мовлення є речення, то цілком зрозумілою є вимога програми працювати над його засвоєнням систематично, цілеспрямовано, на кож­ному уроці навчання грамоти, граматики і читання незалежно від виучуваної теми. Важливість систематичної роботи над реченням пояснюється і тим, що на фоні ре­чення (на синтаксичній основі) учні засвоюють лексичне значення слова, словотвір, фонетику, орфоепію і орфо­графію, морфологічні форми слів та синтаксичну роль їх, пунктуацію.

Вивчення в школі синтаксису, як і граматики взагалі, має на меті, по-перше, поступово формувати у дитини правильне уявлення про мову як особливу сферу дійсно­сті, сприяти одержанню певного об'єму лінгвістичних знань; по-друге, всемірно підвищувати рівень розвитку мовлення школярів.

У роботі над засвоєнням елементів синтаксису в по­чаткових класах можна виділити кілька напрямів, між якими існує тісний зв'язок.

1. Практичні спостереження за синтаксичною будо­вою та інтонаційним оформленням речень, побудова ре­чень з різної кількості членів, з різним розташуванням їх за поданим зразком та схемою.

2. Формування уявлень про одиниці синтаксису — словосполучення, речення, зв'язне висловлювання (текст).

 

3. Засвоєння структури речення і найважливіших син­таксичних понять: зв'язок між словами у реченні; гра­матична основа речення; головні і другорядні члени ре­чення; головні члени — підмет і присудок; однорідні чле­ни речення. Засвоєння синтаксичної термінології.

4. Поглиблення знань і умінь з синтаксису під час опрацювання несинтаксичних тем (значення слова, будови слова, частин мови).

5. Формування в учнів уміння використовувати у власному мовленні речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) та за інтонацією (неокличні, окличні). Формування пунктуаційних навичок.

6. Застосування набутих знань і умінь з синтаксису у практиці зв'язного мовлення.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. III. Актуалізація набутих знань
  7. III. Контроль знань
  8. IV. Закріплення й узагальнення знань
  9. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  10. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  11. Iсторичне значення революції.
  12. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.




Переглядів: 4402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
За діяльністю учнів | Вироблення початкових уявлень про речення і його будову

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.