Цим відрізняється внутрішній маркетинг від міжнародного?
Відповідь на це запитання узагальнює рис. 1.12. Передумовами, які обумовлюють відмінності внутрішнього та міжнародного маркетингу, є значне перевищення пропозиції над попитом і гостра конкуренція на зовнішніх ринках. За цих обставин ще більше зростає роль маркетингу як філософії бізнесу, необхідність дотримання принципів та використання його методів у діяльності міжнародної фірми. А запорукою її перемоги в конкурентній боротьбі е створення конкурентоспроможних товарів, які краще, ніж товари конкурентів, задовольняють потреби споживачів.
Додамо, що спектр факторів, які мають бути враховані в міжнародному маркетингу, значно ширший порівняно з внутрішнім маркетингом - він охоплює національне законодавство, економічну політику держави, мовні, культурні, релігійні, побутові звички.
Соціальні, національні та релігійні чинники мають бути враховані при проектуванні виробів. Наприклад, великі холодильники, що цілком вписуються в стиль життя американської родини, недоречні в деяких країнах Європи, де продукти не закуповують заздалегідь у великій кількості, а сімейна вечеря є не тільки і не так виявом гастрономічних витонченостей, як атрибутом спілкування сім'ї. Тому свіжі продукти у невеликій кількості купують напередодні вечері.
Мовні особливості - сленги, жаргони, діалекти - зумовлюють потребу в адаптації рекламних звернень, споганів, окремих висловів до особливостей конкретних ринків.
В усьому світі слово "чайник" асоціюється з "новачком". Але російськомовне населення це слово часто використовує з іншим, глумливим підтекстом. Тому в російськомовному варіанті назва серії літератури "для чайников" з різних сфер згодом була замінена синонімом - "для початківців".
Залежно від ступеня ринкової орієнтованості фірми та періоду, на який розробляється маркетингова політика фірми, розрізняють: