Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ Й ВИЗНАЧЕННЯ КУРСУ

 

Визначимо базові поняття [21] на самому початку роботи для систематизації навчального матеріалу й щоб уникнути двозначного тлумачення.

Розташуємо поняття по ступені складності.

ДЕТАЛЬ – (франц. detail – шматочок) – виріб, виготовлений з однорідного по найменуванню й марці матеріалу без застосування складальних операцій (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.101-68).

ЛАНКА - група деталей, що утворить рухливу або нерухому відносно один одного механічну систему тел.

СКЛАДАЛЬНА ОДИНИЦЯ - виріб, складові частини якого підлягають з'єднанню на підприємстві-виготовлювачі за допомогою складальних операцій (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.101-68).

ВУЗОЛ - закінчена складальна одиниця, що складається з деталей загального функціонального призначення.

МЕХАНІЗМ - система деталей, призначена для передачі й перетворення руху.

АПАРАТ – (лат. apparatus – частина) прилад, технічний пристрій, пристосування, звичайно якась автономно-функціональна частина більше складної системи.

АГРЕГАТ – (лат. aggrego – приєднувати) уніфікований функціональний вузол, що володіє повною взаємозамінністю.

МАШИНА – (гречок. "махина" – величезна, грізна) система деталей, що робить механічний рух для перетворення енергії, матеріалів або інформації з метою полегшення праці. Машина характерна наявністю джерела енергії й вимагає присутності оператора для свого керування. Проникливий німецький економіст К. Маркс помітив, що всяка машина складається з рухового, передатного й виконавчого механізмів.

АВТОМАТ – (гречок. "аутомотос" – саморушний) машина, що працює по заданій програмі без оператора.

РОБОТ – (чешск. robot – працівник) машина, що має систему керування, що дозволяє їй самостійно приймати виконавські рішення в заданому діапазоні.

Процес розробки машин має складну, розгалужену неоднозначну структуру й звичайно називається широким терміном ПРОЕКТУВАННЯ – створення прообразу об'єкта, що представляє загалом його основні параметри. Під КОНСТРУЮВАННЯМ деякі автори розуміють весь процес від ідеї до виготовлення машин, деяких – лише завершальну стадію його підготовки [14, 24, 25, 38]. Але в кожному разі мета й кінцевий результат конструювання – створення робочої документації (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.102-68), по якій можна без участі розроблювача виготовляти, експлуатувати, контролювати й ремонтувати виріб.

Тут також потрібно дати базові поняття:

ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ - документ, що становить спільно замовником і розроблювачем, що містить загальне подання про призначення, технічних характеристиках і принциповому пристрої майбутнього виробу.

ТЕХНІЧНА ПРОПОЗИЦІЯ - додаткові або уточнені вимоги до виробу, які не могли бути зазначені в технічному завданні (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.118-73).

ТВОРЧІСТЬ - специфічна матеріальна або духовна діяльність, що породжує щось нове або нову комбінацію відомого.

ВИНАХІД - нове рішення технічного завдання, що дає позитивний ефект.

ЭСКИЗИРОВАНИЕ – процес створення ескізу (франц. es quisse – з міркувань), попереднього малюнка або начерку, що фіксує задум і містить основні обриси створюваного об'єкта.

КОМПОНУВАННЯ - розташування основних деталей, вузлів, складальних одиниць майбутнього об'єкта.

РОЗРАХУНОК - чисельне визначення зусиль, напруг і деформацій у деталях, установлення умов їхньої нормальної роботи; виконується в міру необхідності на кожному етапі конструювання.

КРЕСЛЕННЯ - точне графічне зображення об'єкта, що містить повну інформацію про його форму, розміри й основні технічні умови виготовлення.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА - текстовий документ (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.102-68), що містить опис пристрою й принципу дії вироби, а також технічні характеристики, економічне обґрунтування, розрахунки, вказівки по підготовці виробу до експлуатації.

СПЕЦИФІКАЦІЯ - текстовий табличний документ, що визначає состав виробу (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.102-68).

ЕСКІЗНИЙ ПРОЕКТ - перший етап проектування (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.119-73), коли встановлюються принципові конструктивні й схемні рішення, що дають загальні подання про пристрій і роботу виробу.

ТЕХНІЧНИЙ ПРОЕКТ - заключний етап проектування (ДЕРЖСТАНДАРТ 2.120-73), коли виявляються остаточні технічні рішення, що дають повне подання про виріб.

РОБОЧИЙ ПРОЕКТ - повний комплект робочої документації (текстової й графічної ДЕРЖСТАНДАРТ 2.102-68; 2.106-68), у якій утримується повна інформація про конструкцію, виготовлення, експлуатацію й ремонті машини.

 


Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мета вивчення курсу.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  7. II. Основні засоби
  8. II. Поняття соціального процесу.
  9. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  10. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.




Переглядів: 491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення форм коливань. | ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ Й ЕТАПИ РОЗРОБКИ МАШИН

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.