Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система педагогічних науки.

Педагогіка надзвичайно багатогранна. Досліджуваний нею предмет на­стільки складний, що окрема наука не в змозі повністю охопити його сут­ність. Тому сучасну педагогіку правильніше називати системою наук про виховання.

Педагогіка — сукупність теоретичних і прикладних наук, що вивчають процеси виховання, навчання і розвитку особистості.

В основі такої системи стоїть загальна педагогіка, об’єкт якої — педагогічний процес, який здійснюється спеціально підготовленими фахівцями-педагогами і має на меті сприяння особистісному розвитку вихованців. У загальній педагогіці традиційно виділяють чотири розділи: загальні осно­ви, теорія навчання (дидактика), теорія виховання і школознавство (Управління педагогічними системами).

У загальних основах педагогіки розкривається природа розвитку особистості вихованця як об’єкта і суб’єкта педагогічного процесу (фактори, закономірності, теорії розвитку), мета виховання в сучасному суспільстві, а також наукові засади організації педагогічної діяльності (її структура, функції) тощо.

Дидактика або теорія навчання – предметом дослідження є наукові основи (принципи, форми, методи, прийоми, засоби) навчального процесу та визначення змісту освіти.

Теорія виховання – предметом цього розділу є виховання у вузькому значені.

Школознавство – розділ загальної педагогіки про організацію і управління діяльністю загальноосвітнього навчально-виховного закладу.

Видовими по відношенню до загальної педагогіки є вікова, професійна і спеціальна педагогіки.

Вікова педагогіка (дошкільна, шкільна, педагогіка дорослих) - досліджує особливості виховання людини на різних вікових етапах.

Професійна педагогіка (військова, спортивна, виробнича і т. д.) займаєть­ся проблемами виховання, професійної підготовки спеціалістів різного фаху.

Спеціальна педагогіка досліджує особливості виховання людей з різними вадами розвитку, глухих та глухонімих (сурдопедагогіка); сліпих (тифлопедагогіка); розумово відсталих та дітей із затримками розумового розвитку (олігофренопедагогіка).

Окрему групу педагогічних наук складають так звані часткові або пред­метні методики, що досліджують принципи, методи, прийоми та форми ви­кладання і вивчення конкретних навчальних дисциплін.

Історія педагогіки досліджує розвиток педагогічних ідей і практики ви­ховання в різні історичні епохи.

Порівняльна педагогіка досліджує педагогічні теорії та виховні системи різних країн.

Со­ціальна педагогіка вивчає проблеми позашкільного виховання дітей і дорос­лих. В її складі виділяються такі галузі, як сімейна педагогіка, педагогіка перевиховання правопорушників і ін.

Етнопедагогіка, об’єктом дослідження якої є вивчення особливостей, досвіду народного виховання, які відбиті в національній культурі, народних традиціях, звичках, фольклорі.

Народна педагогіка — галузь педагогічних знань і досвіду народу, що виявляється в домінуючих у нього поглядах на мету, завдання, засоби і методи виховання та навчання (прислів’ях, традиціях, народній мудрості тощо).

Родинна педагогіка — складова частина народної педагогіки, в якій зосереджено знання й досвід щодо створення і збереження сім'ї, сімейних традицій (трудових, моральних, мистецьких). Це сприяє формуванню в дітей любові до матері і батька, бабусі й дідуся, поваги до пам'яті померлих та ін.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції та завдання педагогічної науки. | Зв’язок педагогіки з іншими науками.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.