МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділ 7Корпоративне управління 219
яка мас повну дієздатність і не є членом наглядової ради чи ревізійної комісії. Відповідно до ст. 52 Закону «Про акціонерні товариства» питання формування виконавчого органу AT віднесені до компетенції наглядової ради. Чинним законодавством України не передбачено вимог щодо кількості та складу виконавчого органу AT. Ці питання мають бути визначені у статуті або внутрішньому положенні про виконавчий орган AT. На практиці існують різні моделі формування колегіального виконавчого органу — до нього можуть обиратися представники великих акціонерів (тобто використовується принцип представництва капіталів), фахівці з певних питань (функціональний принцип), керівники структурних та відокремлених підрозділів (структурний чи територіальний принцип). Ці моделі можуть змішуватися. Закон не містить вимог щодо організації діяльності виконавчого органу. Відповідні норми мають бути закріплені у статуті чи окремому положенні про виконавчий орган (їх зміст залежатиме від того, в якій формі утворений виконавчий орган). На засіданні колегіального виконавчого органу мають право бути присутніми члени наглядової ради, а також представник профспілкового або іншого уповноваженого трудовим колективом органу. На засіданні колегіального виконавчого органу ведеться протокол, який містить відкриту для ознайомлення інформацію. Законодавство дуже лаконічно визначає компетенцію виконавчого органу. Відповідно до ч. 1 ст. 161 ЦК виконавчий орган вирішує всі питання діяльності акціонерного товариства, крім тих, що віднесені до компетенції загальних зборів і наглядової ради товариства. Згідно з ч. З ст. 47 Закону «Про господарські товариства» загальні збори можуть винести рішення про передачу частини належних їм прав до компетенції правління. Незважаючи на такий «залишковий» принцип закріплення компетенції виконавчого органу, в статутах акціонерних товариств питання щодо компетенції цього органу викладається зазвичай дуже докладно. Важливим моментом є розмежування компетенції колегіального виконавчого органу та його голови. Голова колегіального виконавчого органу, який обирається наглядовою радою AT, якщо інше не передбачено статутом товариства, організовує роботу колегіального виконавчого органу, діє без довіреності від іме- ні AT відповідно до рішень колегіального виконавчого органу. Інший член колегіального виконавчого органу в порядку, визначеному законодавством України, також може бути наділений цими повноваженнями, якщо це передбачено статутом товариства. Якщо в AT діє одноосібний виконавчий орган, порядок прийняття ним рішень встановлюється статутом або положенням про виконавчий орган AT. У разі неможливості виконання особою, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, своїх повноважень ці повноваження здійснюються призначеною нею особою, якщо інше не передбачено статутом або положенням про виконавчий орган. Якщо розглядати керівника товариства як працівника, з яким відповідно до ст. 68 ГК обов'язково має бути укладений трудовий договір (контракт), то видача довіреності іншій особі вбачається неможливою, оскільки за трудовим договором працівник зобов'язаний особисто виконувати свої трудові обов'язки. Втім, це не виключає можливості видавати довіреність на вчинення окремих дій від імені юридичної особи (наприклад, підписання договору). Але щодо передання повноважень відповідно до наказу, то тут жодних явних обмежень для керівника не існує — він може призначити виконуючого обов'язки замість себе, передати більшість своїх повноважень призначеним ним заступникам. Ризики від несанкціонованого передання повноважень можуть бути зменшені шляхом внесення обмежувальних положень до статуту AT та відповідних посадових інструкцій. Так, у статуті може бути зазначено, що керівник має особисто здійснювати свої повноваження, може бути детально врегульований механізм призначення виконуючого обов'язків та заступників керівника з окресленням кола тих повноважень, які цим особам можуть передаватися. Відповідно до ст. 23 Закону «Про господарські товариства» голова та члени виконавчого органу товариства є посадовими особами. Цією статтею та ст. 62 Закону «Про акціонерні товариства» висуваються певні вимоги до посадових осіб, а також заборони певним категоріям державних службовців обіймати ці посади в AT. Відповідальність членів виконавчого органу AT щодо повного обсягу відшкодування збитків, заподіяних йому внаслідок дій цих осіб не в інтересах товариства, передбачена ч. 4 ст. 92 ЦК та ст. 63 Закону «Про акціонерні товариства». Якщо в AT колегіальний орган, то має місце солідарна відповідальність його членів. 220 Розділ 7 Корпоративне управління_________ 221 § 3. Контроль за діяльністю органів управління Розрізняють внутрішній та зовнішній контроль за діяльністю органів товариства. Внутрішній контроль стосується діяльності органів управління і його здійснюють відповідні органи та учасники, а зовнішній — сторонні організації, як правило, державні органи. Найбільш вагомим і значущим є контроль в AT, враховуючи численність складу акціонерів, публічність та інфраструктуру його діяльності. Сьогодні повноваження зі здійснення контролю в AT розподілені між двома органами — наглядовою радою та ревізійною комісією. Читайте також:
|
||||||||
|