Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ 7


Корпоративне управління 219


 


яка мас повну дієздатність і не є членом наглядової ради чи ре­візійної комісії.

Відповідно до ст. 52 Закону «Про акціонерні товариства» питання формування виконавчого органу AT віднесені до ком­петенції наглядової ради. Чинним законодавством України не передбачено вимог щодо кількості та складу виконавчого органу AT. Ці питання мають бути визначені у статуті або внутрішньо­му положенні про виконавчий орган AT. На практиці існують різні моделі формування колегіального виконавчого органу — до нього можуть обиратися представники великих акціонерів (тобто використовується принцип представництва капіталів), фахівці з певних питань (функціональний принцип), керівники структурних та відокремлених підрозділів (структурний чи те­риторіальний принцип). Ці моделі можуть змішуватися.

Закон не містить вимог щодо організації діяльності виконав­чого органу. Відповідні норми мають бути закріплені у статуті чи окремому положенні про виконавчий орган (їх зміст залежа­тиме від того, в якій формі утворений виконавчий орган).

На засіданні колегіального виконавчого органу мають право бути присутніми члени наглядової ради, а також представник профспілкового або іншого уповноваженого трудовим колекти­вом органу. На засіданні колегіального виконавчого органу ве­деться протокол, який містить відкриту для ознайомлення ін­формацію.

Законодавство дуже лаконічно визначає компетенцію вико­навчого органу. Відповідно до ч. 1 ст. 161 ЦК виконавчий орган вирішує всі питання діяльності акціонерного товариства, крім тих, що віднесені до компетенції загальних зборів і наглядової ради товариства. Згідно з ч. З ст. 47 Закону «Про господарські товариства» загальні збори можуть винести рішення про переда­чу частини належних їм прав до компетенції правління. Незва­жаючи на такий «залишковий» принцип закріплення компетенції виконавчого органу, в статутах акціонерних товариств питання щодо компетенції цього органу викладається зазвичай дуже до­кладно.

Важливим моментом є розмежування компетенції колегіаль­ного виконавчого органу та його голови. Голова колегіального виконавчого органу, який обирається наглядовою радою AT, як­що інше не передбачено статутом товариства, організовує робо­ту колегіального виконавчого органу, діє без довіреності від іме-


ні AT відповідно до рішень колегіального виконавчого органу. Інший член колегіального виконавчого органу в порядку, визна­ченому законодавством України, також може бути наділений ци­ми повноваженнями, якщо це передбачено статутом товариства.

Якщо в AT діє одноосібний виконавчий орган, порядок прий­няття ним рішень встановлюється статутом або положенням про виконавчий орган AT. У разі неможливості виконання особою, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого орга­ну, своїх повноважень ці повноваження здійснюються призна­ченою нею особою, якщо інше не передбачено статутом або по­ложенням про виконавчий орган. Якщо розглядати керівника товариства як працівника, з яким відповідно до ст. 68 ГК обо­в'язково має бути укладений трудовий договір (контракт), то ви­дача довіреності іншій особі вбачається неможливою, оскільки за трудовим договором працівник зобов'язаний особисто вико­нувати свої трудові обов'язки. Втім, це не виключає можливості видавати довіреність на вчинення окремих дій від імені юридич­ної особи (наприклад, підписання договору). Але щодо передання повноважень відповідно до наказу, то тут жодних явних обме­жень для керівника не існує — він може призначити виконуючо­го обов'язки замість себе, передати більшість своїх повноважень призначеним ним заступникам.

Ризики від несанкціонованого передання повноважень мо­жуть бути зменшені шляхом внесення обмежувальних положень до статуту AT та відповідних посадових інструкцій. Так, у стату­ті може бути зазначено, що керівник має особисто здійснювати свої повноваження, може бути детально врегульований меха­нізм призначення виконуючого обов'язків та заступників керів­ника з окресленням кола тих повноважень, які цим особам мо­жуть передаватися.

Відповідно до ст. 23 Закону «Про господарські товариства» голова та члени виконавчого органу товариства є посадовими осо­бами. Цією статтею та ст. 62 Закону «Про акціонерні товариства» висуваються певні вимоги до посадових осіб, а також заборони певним категоріям державних службовців обіймати ці посади в AT. Відповідальність членів виконавчого органу AT щодо повно­го обсягу відшкодування збитків, заподіяних йому внаслідок дій цих осіб не в інтересах товариства, передбачена ч. 4 ст. 92 ЦК та ст. 63 Закону «Про акціонерні товариства». Якщо в AT колегіаль­ний орган, то має місце солідарна відповідальність його членів.


220 Розділ 7 Корпоративне управління_________ 221


§ 3. Контроль за діяльністю органів управління

Розрізняють внутрішній та зовнішній контроль за діяль­ністю органів товариства. Внутрішній контроль стосується діяль­ності органів управління і його здійснюють відповідні органи та учасники, а зовнішній — сторонні організації, як правило, дер­жавні органи.

Найбільш вагомим і значущим є контроль в AT, враховуючи численність складу акціонерів, публічність та інфраструктуру його діяльності. Сьогодні повноваження зі здійснення контро­лю в AT розподілені між двома органами — наглядовою радою та ревізійною комісією.


Читайте також:

  1. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  2. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  3. V розділ. Товарна політика підприємства
  4. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  5. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  6. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій
  7. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  10. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  11. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  12. Б – розділення гелю на дві фази




Переглядів: 398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виконавчий орган товариства | Наглядова рада

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.