Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ 11

ного питання залучається нейтральна третя сторона — медіатор (посередник), який веде цей переговорний процес, вислуховує аргументацію сторін щодо суті спору й активно допомагає сто­ронам зрозуміти свої інтереси, оцінити можливість компромісів і самостійно прийняти рішення, що задовольнить усіх учасників переговорів. Медіація є не тільки ефективним способом вирі­шення спорів, а й важливим фактором забезпечення виконан­ня досягнутого рішення, оскільки сторони, розуміючи, що кон­флікт розв'язано справедливо й з урахуванням їхніх інтересів, зазвичай добровільно виконують досягнуті ними за сприяння медіатора домовленості.

Міжнародні експерти, як правило, називають три види рей-дерства: «біле», «сіре» та «чорне». Якщо контроль над підприєм­ством одержують шляхом скуповування його акцій, боргів, не порушуючи закону (при цьому використовуючи його недоско­налість), — це «біле» рейдерство.Таке рейдерство нерідко має і позитивні результати, коли, наприклад, скуповується неспро­можне підприємство, а після захоплення воно розвивається й покращує своє фінансове становище. При «сірому» рейдерствівикористовуються технології, які балансують на межі закону з порушенням його шляхом використання дубліката реєстрів акціонерів, сфальсифікованих документів, створення паралель­них органів управління, проведення незаконних зборів акціоне­рів із тенетами перешкод для реалізації права голосу, належного акціонерам, тощо. «Чорні» схемиє відверто незаконними: це може бути шантаж, утворення конфліктних ситуацій з подаль­шим розколом груп основних акціонерів, заміна генерального директора, силове захоплення об'єкта, застосування негативних PR-технологій, підкуп корумпованих чиновників, підробка до­кументів, викрадення акцій тощо. Як правило, рейдерське гас­ло — це несподіваність та непередбачуваність. З'явилася навіть невідома раніше така професія, як «менеджер захоплення».

В Україні офіційна статистика недружніх злиття-поглинань господарюючих суб'єктів не існує. Водночас у публікаціях діло­вих ЗМІ знаходимо дані про рейдерські захоплення ВАТ «Уні­версальне торгове підприємство «Кіровоград», підприємства «Украналіт», ВАТ «Житомирхліб», ВАТ «Київська фабрика тех­нічного паперу». Всім відомі судові процеси щодо розгляду справ ВАТ «Нікопольський завод феросплавів», завод «Криворіж-сталь» тощо. На своєму офіційному веб-сайті банківський регу-


Захист корпоративних прав_______________________ 333

лятор 4 листопада 2008 р. повідомив, що новий стратегічний партнер пред'явив права на володіння та управління суттєвою часткою акцій (68%) ЗАТ «Акціонерний комерційний промис­лово-інвестиційний банк». Операції такого поглинання завер­шуються переходом контролю від групи власників підприєм-ства-жертви до іншої — загарбницької групи; при цьому остання визнає себе холдинговою компанією, а підприємство, яке погли­нає, — своїм дочірнім. Відповідно, відбувається і зміна керівно­го складу дочірніх підприємств. Це так зване захоплення підпри­ємства шляхом перехоплення управління (зміни виконавчих органів).Інший вид захоплення — примус підприємства вику­пити власні акції (частки) за значно підвищеною ціною.

Найчастіше ці види поглинання супроводжуються шанта­жем — грінмейлом. Під поняттям «шантаж» розуміють популяр­ний метод впливу, в процесі якого суб'єкта ставлять перед ви­бором: або він виконає всі вимоги шантажиста, або ганебну інформацію про нього буде надано певним особам. У розмовній мові шантажем нерідко називають кожну вимогу із загрозою будь-яких негативних наслідків. Розрахунок шантажиста при цьому полягає в тому, що наслідки такої дії для протилежної сторони є більш тяжкими та неприйнятними, аніж виконання його вимог; саме тому, на думку шантажиста, жертва шантажу виконає ці умови, обравши найменше зло. Однією з основних рис шантажу є завищені вимоги порівняно з нормами навколиш­нього світу.

Бізнес-словник Центру іноземних мов «Брайтон» кваліфі­кує грінмейл(англ. — greenmail, тобто «зелена пошта) як вид корпоративного шантажу, що змушує компанію під загрозою по­глинання продати власні акції за завищеними цінами. Словник ринкової економіки трактує цей термін як корпоративний шан­таж шляхом скуповування значної кількості акцій компанії з пропозицією продати їх за підвищеними цінами за умови, що інші компанії підписують угоду про невтручання. У класичному розумінні корпоративний шантаж— це комплекс різних корпо­ративних дій, до яких вдаються міноритарні акціонери як учас­ники товариства з метою змусити товариство або основних його членів придбати акції міноритарія за вищою ціною. Головна мета такихдій — досягнення надприбутку шляхом спекуляцій. Назва­не поняття співзвучне з терміном blackmail («чорна пошта») — кримінально караний шантаж, вимагання. Такі дії за Криміналь-


■■ІІНІІІ1І1ІІІІ 1.. Ill»'




Читайте також:

  1. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  2. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  3. V розділ. Товарна політика підприємства
  4. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  5. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  6. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій
  7. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  10. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  11. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  12. Б – розділення гелю на дві фази




Переглядів: 344

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ 11 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.