МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 8. Митна логістика в регіональному вимірі1. Регіональна структура митної логістики. 2. Локальний просторовий рівень (митний пост). 3. Мікропросторовий рівень ( митниця). 4. Мезопросторовий рівень (регіональна митниця). 5. Макропросторовий рівень (національна митна система). 6. Мегапросторовий рівень (митний союз). 7. Метапросторовий рівень (глобальний митний простір).
Використана література: 1. Коцан Н.Н. Контрольно-пропускна, фінансово-економічна та логістична функції митної діяльності України // Географія і сучасність. Зб. наук. пр. НПУ ім. М.П. Драгоманова. – К.: 2002. – Вип. 7. – С. 188-196. 2. Горб К.М. Проблеми територіальної організації митної справи України // Вісник Академії митної служби України. – Дніпропетровськ, 2001. - № 4 (12). – С. 72-76. 3. Смирнов І.Г. Логістика: просторово-територіальний вимір: Монографія. – К.: Обрії, 2004. – 335с. 4. Смирнов І.Г. Митна логістика: Навч.-метод. комплекс. – К.: Київський славістичний ун-т, 2005. – 15с. 5. Митний кодекс України від 15 січня 2003 р. – К.: Атіка, 2003. – 160с.
Митна логістика – новітній прикладний напрямок логістики, ще недостатньо розкритий в літературі, зокрема в регіональному вимірі. Незважаючи на це, логістичну функцію митної діяльності впевнено називають серед тих важливих її функцій, як тарифно-регулююча, контрольно-пропускна, інформаційно-аналітична, фінансово-економічна, правова, виховна. Наукові джерела та публікації з теми, що розглядається, майже відсутні, якщо не рахувати книги Д.В.Стаханова, В.Н.Стаханова “Таможенная логистика” (Росія) [1], статей Н.Н.Коцан та К.М.Горба [2,3] та робіт автора [4,5,6]. У той же час тісний зв’язок митної справи та логістики чітко прослідковується в “Митному кодексі України”[7, розділи I, IV, V, VI,VII, VIII, X, XII], що, нажаль, не знайшло адекватного відбиття у літературі з митної справи, а сам термін “Митна логістика” відсутній в Економічній енциклопедії України[8, с.199, 373]. І це у той час, коли предмет “Митна логістика” включений до навчального плану підготовки фахівців з “Менеджменту митної справи” у багатьох ВНЗ України. Основою логістичної функції митної справи є логістична організація процесу митної переробки вантажів, яка об’єднує процеси реалізації митних режимів, пов’язаних з фізичним переміщенням зовнішньоторговельних вантажів через митний кордон. Логістика повинна забезпечити узгодженість матеріальних (товарних), інформаційних і фінансових потоків, оптимальну технологію забезпечення переміщення товарів через митний кордон з метою прискорення цього процесу а також відпрацювання стандартних логістичних вимог як по відношенню до митних режимів (тобто стосовно митниць), так і до учасників зовнішньоторговельних операцій (експортерів, імпортерів, перевізників). Отже логістична функція митної діяльності охоплює дві складові: 1) логістизацію процесу митної переробки вантажів; 2) митну діяльність транспортно – логістичних компаній (як іноземних, що діють на території України, так і українських). Перший напрямок має основою аналіз митно – логістичних потоків, тобто товарно – інформаційно – фінансових потоків, пов’язаних з перетином митного кордону України зовнішньоторговельними потоками та справлянням відповідних митних зборів та платежів. Отже, основою митно – логістичних потоків є зовнішньоторговельні потоки, що носять транскордонний, транзитний характер. Вони включають вхідні (імпорт) та вихідні (експорт) види потоків. Їх супроводжують інформаційні потоки: вихідні (від митниць до центрального органу), вхідні (навпаки), супроводжувальні (документи на товар). Фінансові потоки, в свою чергу, бувають вихідні (перерахування мита до держбюджету) та вхідні (державне фінансування митниць). Митна логістика характеризується компонентною, функціональною та регіональною структурою. Компонентна структура охоплює 15 митних режимів (пропуск товарів для вільного обігу; реімпорт; транзит; митний склад; магазин безмитної торгівлі; переробка на митній території; переробка під митним контролем; тимчасове ввезення (вивезення); вільна митна зона; вільний склад; переробка поза митною територією; експорт; реекспорт; знищення; відмова від товару на користь держави). Функціональна структура відображає основні функції митної діяльності та їх забезпечення (здійснення митного контролю; здійснення інших видів контролю; інформаційне, фінансове та матеріально – технічне забезпечення). Регіональна структура митної логістики включає її розгляд на шести просторових рівнях: – локальному (митний пост); – мікро (митниця); – мезо (регіональна митниця); – макро (національна митна система); – мега (митний союз); – мета (глобальний митний простір). Нині значення митно – логістичної складової зовнішньоекономічної діяльності зростає на всіх регіональних рівнях прояву.
Митний пост. Зокрема на локальному рівні митна діяльність здійснюється на митних постах, які класифікуються за категоріями (міжнародні, міждержавні, місцеві); за видами (автомобільні, залізничні, морські, пішохідні, повітряні, поромні, річкові); за характером транспортних перевезень (пасажирські, вантажні, вантажно – пасажирські); за характером функціонування (постійні, тимчасові); за часом роботи (цілодобові, у визначений час). Україна межує з 7 країнами, на кордонах з якими визначено 234 пункти пропуску, з яких: міжнародних – 144, міждержавних – 36, місцевих – 55. На даний час працює 210 пунктів пропуску, у т.ч. міжнародних і міждержавних: для залізничного сполучення – 42, повітряного – 18, морського та річкового – 39, паромного – 4, автомобільного – 77. Митний пост є структурним підрозділом регіональної митниці, митниці, який безпосередньо здійснює митний контроль та оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України. Митні пости створюються в міру необхідності у населених пунктах, на залізничних станціях, в аеропортах, морських та річкових портах та інших об'єктах, розташованих у зоні діяльності регіональної митниці, митниці. Типове положення про митний пост затверджується наказом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи. Створення, реорганізація та ліквідація митних постів здійснюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи за поданням відповідної регіональної митниці, митниці. Керівник митного поста призначається на посаду і звільняється з посади керівником спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи. Митний пост є структурним підрозділом регіональної митниці, митниці, який безпосередньо здійснює митний контроль і митне оформлення товарів та транспортних засобів, справляння податків і зборів, виконує інші завдання, передбачені законодавством України з питань митної справи. ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З Про затвердження Типового положення про митний пост (Типове положення, п.1.1) 06.05.2003 N 289
Приклад. Через митний пост “Тиса” на Закарпатті за добу пропускають п’ять тисяч автомобілів. Колись це було річною нормою. Для того, щоб пропустити через митницю: автівку з трьома пасажирами витрачається всього одна хвилина, мікроавтобус п’ять хвилин, автобус — 20 хвилин. Зараз у межах митниці функціонують три митні пости: “Тиса”, “Чоп-залізничний”, “Мукачево”, перші два з яких працюють цілодобово. А також — 13 відділків, два сектори та служба боротьби з контрабандою й порушення митних правил. З 15 травня на Чопській митниці діє “зелений коридор”. Цей шлях перетину кордону обирають ті громадяни, які декларують, що не везуть нічого забороненого або такого, що перевищує допущені норми. Між тим Єврокомісія виділила додатково 150 тисяч євро на усунення недоліків реконструкції КПП “Тиса”, виявлені в ході експлуатації. Їх усуватиме до кінця вересня генпідрядник — вінницька фірма “Струм”. Між тим ці недоліки будуть враховані під час реконструкції КПП “Ужгород”, на оновлення якого Єврокомісією виділено три мільйони гривень, та “Вилок” і “Дяково”.
Мікрорівень митно-логістичних систем представлений митницями – базовими підрозділами системи митних органів України, яких нараховується нині 50. В залежності від розміщення регіону діяльності, митниці поділяються на зовнішні (прикордонні), внутрішні, на кордонах і територіях спеціальних митних зон. Читайте також:
|
||||||||
|