Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Заготівельна логістика

Забезпечення підприємства матеріальними ресурсами

Побудова логістичних моделей

Побудова логістичних моделей розпочинається з аналізу маркетингової інформації. На основі даних про потреби клієнтів (бажаний час, періодичність поставок, розміри партій, вид пакування на інші вимоги) розробляють оптимальний графік розподілу й доставки готової продукції, схему проміжного зберігання.

Таким чином, формується система критеріїв, які характеризують процес виробництва на конкретному підприємстві. Ними можуть бути:

· потреба в матеріалах;

· джерела поставки та фірми постачальники;

· характеристика формування замовлень;

· надходження та складування матеріалів;

· транспортування матеріалів;

· виробничий процес;

· внутрішньовиробниче транспортування;

· система якості контролю;

· система пакування;

· збут готових виробів і транспортування до споживачів.

За допомогою цього переліку можна сформувати певний набір критеріїв, що з позицій логістики буде достатньо для характеристики логістичної системи підприємства.

Сформована система критеріїв повинна містити наступні об'єктивні ознаки виробництва:

- тип виробництва;

-організаційний тип виготовлення;

- зв'язки і їх структура;

-глибина виробництва;

-розташування виробництва.

 

Логістика постачання охоплює функціональну галузь матеріально-технічного постачання підприємств і включає в себе зовнішнє транспортування матеріалів, їх складування на підприємстві та відповідне переміщення до місця виробничого складування в процесі виготовлення.

Логістика постачання забезпечує оформлення, облік і передачу замовлень на матеріальні ресурси. Логістика постачання вирішує завдання:

Þпідбір постачальників;

Þвибору каналів постачання матеріалів;

Þрозроблення умов взаємодії з постачальниками.

При забезпеченні підприємства матеріалами вирішуються наступні основні завдання:

Þзменшити засоби, пов’язані в запасах;

Þмінімізувати витрати на доставку матеріалів;

Þзабезпечити своєчасне постачання.

Сучасні принципи логістики передбачають такі методи постачання:

Þ співробітництво з постачальником (спільні проекти, спільне конструювання);

Þ постачання матеріалів у міру потреби;

Þ довгострокові ціни;

Þ самосертифікацію в постачальника;

Þ доставку невеликими партіями;

Þ взаємини через комп'ютерні мережі комунікацій.

Основними поняттями логістики постачання є точність і термін постачання, готовність до постачання, гнучкість підприємства, якість поставок, інформаційна готовність підприємства.

Точність постачання - оцінка дотримання постачальником погоджених термінів постачання матеріалів, є мірою надійності і довіри між замовником і постачальником.

Термін постачання — проміжок часу між датами надходження заявки і її виконанням.

Готовність до постачання — здатність постачальника виконати заявку в погоджений раніше час.

Гнучкість підприємства — готовність підприємства оперативно виконати внесені клієнтом зміни в раніше оформлене замовлення.

Якість постачань — частка замовлень, виконаних без порушення погоджених вимог замовника.

Інформаційна готовність підприємства — готовність надати клієнтові повну запитувану інформацію, що характеризує продукцію.

Основна мета заготівельної логістики полягає у задоволенні потреб виробництва у сировині, матеріалах, напівфабрикатах з максимально можливою ефективністю. Виділяють наступні завдання заготівельної логістики відповідно до основних постулатів логістики:

1.Встановлення оптимальних термінів поставок ( коли потрібно).

2.Забезпечення точного співвідношення між кількістю поставок та потребою в них (скільки потрібно).

3.Дотримання вимог по якості сировини та комплектуючих (з якою якістю).

Отже, заготівельна логістика займається пошуком та організацією закупівель необхідних матеріалів відповідної якості і кількості, у визначені терміни, у певному місці поставок, з мінімальними затратами та найменшими цінами.

Заготівельний ланцюжок – це сукупність фізичних та юридичних осіб, які виконують логістичні операції, щоб довести матеріальний потік від логістичної системи постачальника до виробника. В ньому виділяються наступні головні ланки: поставка матеріалів, сировини і напівфабрикатів, зберігання продукції і сировини, включаючи транспортування товарів зі складу постачальника до споживача.

Можна виділити внутрішні та зовнішні фактори оптимізації заготівельного логістичного ланцюжка.

· Зовнішні фактори – це відносини з постачальниками і кредиторами; інформація про стан ринків (місткість ринку), безпосередні та потенційні ринки.

· Внутрішні фактори - це мінімізація можливих логістичних витрат на транспортування і складування продукції.

Зменшення витрат у транспортній логістиці можливе за рахунок:

Þвибір засобів транспортування;

Þвибір шляхів перевезень;

Þвідстань перевезень;

Þшвидкість перевезень;

Þпартійність вантажів.

 

Основу економічної ефективності логістики постачання становить пошук і закупівля необхідних матеріалів задовільної якості і за мінімальними цінами. Для цього потрібно вивчати ринок постачання, яке здійснюють відповідні відділи.

 

Управління матеріальними ресурсами в сфері постачання здійснюється на основі планування постачання сировини та матеріалів, а також послуг для задоволення потреб підприємства.

Для ефективного функціонування постачання необхідно скласти план закупівель, який забезпечував би узгодженість дій усіх відділів та відповідальних осіб підприємства


Читайте також:

  1. Бізнес-логістика в режимі INTERNET
  2. Виробнича логістика
  3. ВНУТРІШНЬОВИРОБНИЧА ЛОГІСТИКА
  4. Глобальна логістика, нові передумови розвитку та вимоги
  5. Лекція 7. Транспортна логістика
  6. Лекція 8. Логістика формування запасів
  7. Лекція 9. Логістика складування
  8. Логістика виробництва
  9. Логістика виробничого підприємства
  10. Логістика дистрибуції товарів
  11. Маркетингова політика розподілу й логістика




Переглядів: 1085

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасні логістичні системи | Способи визначення потреби в матеріалах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.