Приймання, зберігання та оцінка якості крохмалю, цукру, меду, кондитерських товарів на основі вирішення ситуаційних завдань
Кожний студент під час лабораторного заняття виконує індивідуальне завдання і захищає його.
ВАРІАНТ 1
Завдання 1. Під час товарознавчої оцінки пшеничного крохмалю було встановлено, що продукт містить 12,3 % вологи, золи в перерахунку на суху речовину - 0,32 %, протеїну - 0,8 % на суху речовину, кислотність - 16°, кількість краплин на 1 дм2 - 380 шт. Органолептичні показники якості крохмалю відповідають вимогам стандарту.
Дати висновок щодо якості крохмалю і встановити його сорт. За яким стандартом встановлюють вимоги до якості крохмалю? Вирішити питання щодо приймання крохмалю.
Завдання 2. В універсам надійшла партія глазурованих цукерок з фруктово-желейним корпусом у кількості 30 кг. Цукерки розфасовані в картонні коробки масою нетто 0,25 кг.
Провести відбір середньої проби. За якими комплексними і одиничними показниками проводять оцінку якості цукерок? Якими нормативними документами Ви будете користуватися? Які дефекти виникають у цукерках під час зберігання?
ВАРІАНТ 2
Завдання 1. Під час товарознавчої оцінки цукру-піску було встановлено, що у продукті міститься 0,1 % вологи, 99,83 % цукрози, 0,03 % редукуючих речовин, колір - білий з блакитним відтінком, розмір кристалів становить 1,1 мм.
Провести дослідження органолептичних показників якості цукру-піску. Встановити вид цукру-піску, дати висновок щодо якості та його реалізації. Якими нормативними документами Ви будете користуватися?
Завдання 2. До магазину надійшла партія вагової карамелі у кількості 0,5 т. Карамель загорнуто у художньо оформлені етикетки. Товарознавець магазину на основі взятої проби встановила, що кількість розбитої карамелі у даній партії становить 7,5 кг. Яку кількість карамелі взято для проведення аналізу? Дати висновок щодо якості карамелі, її приймання і реалізації. Якими нормативними документами Ви будете керуватися при відборі середньої проби і встановленні якості?