МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
План практичного заняття № 3План практичного заняття № 2 План практичного заняття № 1 План лекційного заняття ТЕМА 8. Культура усного професійного спілкування 1. Особливості усного спілкування. 2. Індивідуальні форми фахового спілкування: 2.1. Стратегія поведінки під час ділової бесіди; 2.2. Етикет телефонної розмови. 3. Форми колективного обговорення професійних проблем: 3.1. Мистецтво перемовин; 3.2. Збори, нарада як форми прийняття колективного рішення; 3.2. Правила ведення дискусії.
1. Форми впливу на людей під час спілкування. 2 Ділова бесіда: види, структура, вимоги до проведення. 3. Прийом відвідувачів: організація та правила прийому. 1. Співбесіда з роботодавцем. 2. Правила ведення телефонної розмови. 3. Візитна картка як спосіб установлення індивідуального контакту.
1.Особливості підготовки прес-конференції, круглих столів. 2. Особливості підготовки та проведення зборів. 3. Ділова нарада: вимоги до підготовки та проведення.
Література: 1. Загнітко А.П., Данилюк І.Г. Українське ділове мовлення. –Донецьк, 2004. 2. Зубков М. Сучасна українська ділова мова. – Харків, 2004. 3. Мацюк з, Станкевич Н.Українська мова професійного спілкування.- К., 2005.
Усне мовлення – це форма реалізації мови, яка виражається за допомогою звуків і є первинною формою існування мови. Усне мовлення обслуговує такі сфери мовної діяльності як територіальні діалекти, розмовна літературна мова, фольклор, деякі жанри офіційного монологічного мовлення – судові промови, коментарі теле- і радіожурналістів з місць подій, розповіді екскурсоводів у залах музеїв тощо. Усне мовлення характеризується більшою довільністю у додержанні мовної норми, певними особливостями в структурно-граматичній організації (коротші речення, висока частота неповних побудов, інверсії, зумовлені спонтанним характером мовлення), наявністю невербальних засобів, високою інформативністю, насиченістю різноплановими фактами. Рівень нормативності усного мовлення в різних ситуативних формах неоднаковий. Найбільш помітні ці особливості в діалогічному мовленні, насамперед на розмовно - побутовому рівні; менш виразні вони у розрахованих на усну реалізацію монологічних формах, значною мірою зорієнтованих на традиції писемного мовлення (лекції, доповіді, офіційні виступи тощо). З розвитком технічних засобів масової комунікації значно розширилась сфера функціонування усної літературної мови. З’являються нові функціонально-стильові різновиди усної форми літературної мови, збагачуються й шліфуються її внутрішньоструктурні засоби і стилістичні можливості. Завдяки технічним засобам (магнітофонний та відеозапис, радіо і телетрансляція) усне мовлення може синхронно записуватися, зберігатися у часі й просторі. Така технічна консервація дає змогу відтворювати усне мовлення у будь-який момент і в будь-якому місці. Живе усне мовлення – важливий засіб різноманітного впливу на слухача. Правильне, унормоване мовлення може забезпечити швидкість взаєморозуміння між учасниками розмови. Різновидом літературного мовлення, що використовується як форма спілкування мовця з колективом слухачів і характеризується специфічними засобами впливу на аудиторію є усне публічне мовлення. Його співвідносять з поняттям “ораторський стиль”, “красномовство”, “риторика”. Сферою використання усного літературного мовлення є суспільно-політичне життя, виробництво, наука, освіта, культура, мистецтво тощо. Основними жанрами усного публічного мовлення є доповідь, промова, виступ, повідомлення, лекція. Доповідь– один з найпоширеніших видів усного публічного мовлення. Доповіді бувають політичні, ділові, звітні, наукові. Політична доповідь є поширеною формою донесення та роз’яснення суспільству питань внутрішньоїта зовнішньої політики держави, тому її виголошують, як правило, керівники країни на з’їздах, симпозіумах, сесіях, міжнародних форумах . Ділова доповідь – це виклад інформації і шляхів розв’язання окремих питань життя і діяльності установи, організації. Різновидом ділової доповіді є звітна доповідь, в якій підбиваються підсумки роботи організації за певний період. Наукова доповідь повідомляє про певні наукові відкриття, досягнення, результати наукових досліджень і заслуховується на конференціях, семінарах, симпозіумах. Промова– публічний виступ, присвячений злободенній темі. Промови бувають агітаційні, інформаційні, ювілейні. Виступ- короткотривале усне мовлення з приводу одного чи кількох питань (на зборах, нарадах, конференціях тощо). Поширеним є виступ за доповіддю (дебати). Він має критичне спрямування і повинен містити пропозиції. Повідомлення –невелика доповідь на якусь тему. Лекція – це публічний виступ з метою пропаганди наукових знань. Лектор не лише висловлює погляди окремих вчених на певну проблему, а й викладає свою точку зору. Читайте також:
|
||||||||
|