МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Орієнтовна основа діїДля досягнення цілей заняття необхідно засвоїти теоретичні питання з даної теми і виконати самостійну навчально-дослідницьку роботу. а) Теоретичні питання для позааудиторного самостійного вивчення та обговорення на занятті: 1. Основні етапи розвитку еволюційних ідей (трансформізм, ламаркізм, дарвінізм, сучасна теорія еволюції). 2. Суть вчення Ч. Дарвіна про результати і механізми еволюції. 3. Сучасна теорія біологічної еволюції як синтез дарвінізму і популяційної генетики. Мікро- і макроеволюція. 4. Популяції – головні складові одиниці виду. Ізоляти. Деми. 5. Генетична структура ідеальних і реальних популяцій. Використання закону Харді-Вайнберга для характеристики генетичної структури популяцій людей. 6. Вплив мутаційного процесу, міграції, ізоляції та дрейфу генів на генетичну структуру популяцій людей. 7. Генетичне обтяження в популяціях. 8. Походження людини. Основні етапи антропогенезу. Співвідношення біологічних і соціальних факторів у процесі антропогенезу. 9. Походження виду Homo sapiens у системі тваринного світу. Якісна своєрідність людини. 10. Походження людських рас як відображення адаптаційних закономірностей розвитку людини. Єдність людства.
Реферати: 1. Сучасні дискусії в еволюційному вченні. 2. Сучасні погляди на походження людини і людських рас. 3. Специфіка дії природного добору в популяціях людини. 4. Проблема збереження генофонду людини.
б) Алгоритм самостійної навчально-дослідницької роботи: 1. Визначення генетичного складу популяцій за умовами задач, що додаються. 2. Скласти таблицю «Оцінка впливу елементарних еволюційних факторів в популяціях людей» за схемою. 3. Провести порівняльну характеристику людини і людиноподібних мавп за поданим зразком. 4. Визначити за якими ознаками людина належить до класу ссавців, ряду приматів, роду людей.
в) Інструкції до самостійної навчально-дослідницької роботи: 1. Визначення генетичного складу популяції за умовами задач, що додаються. Для дослідження генетичного складу рівноважних панміктичних популяцій, користуються математичним виразом закону Харді-Вайнберга: (pA + qa)2 = p2 (AA) + 2 pq (Aa) + q2 (aa) = 1. У популяційній генетиці нерідко доводиться визначати частоту того чи іншого алеля прямим способом, а також за формулами. , і ,де: N- загальне число генотипів в популяції; D - число особин з генотипом АА; R - число особин з генотипом аа; H - число особин з генотипом Аа. 2. Скласти таблицю Таблиця № 20 «Оцінка впливу елементарних еволюційних факторів»
3. Заповніть таблицю вказавши морфоанатомічні особливості і форми поведінки, що відрізняють людину від людиноподібних мавп.
Таблиця № 21
4. Визначити, за якими ознаками людина належить до класу ссавців (1), ряду приматів (2), роду людей (3): а) наявність молочних залоз; б) спільні з антропоїдами паразити і деякі хвороби; в) наявність волосяного покриву; г) наявність лівої дуги аорти; д) чотири групи крові за системою АВ0; е) наявність папілярного візерунка на пальцях; ж) вивільнені передні кінцівки для маніпуляцій; з) добре розвинута кора великих півкуль головного мозку; и) прямоходіння; к) наявність абстрактного мислення і членороздільної мови; л) наявність діафрагми; м) виготовлення знарядь праці і трудова діяльність; н) здатність розвивати науку і мистецтво; о) кінцеві фаланги мають нігті; п) вигодовування малят молоком; р) диференціювання зубів за функціями; с) бінокулярний зір.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|