У загальному випадку під час імітаційного моделювання часто виникає потреба імітувати випадкові події, які можуть мати різне призначення. Випадкові події імітуються згідно зі схемою випробувань за «жеребкуванням», сутність якої полягає у такому. Нехай у результаті спроби може настати одна з n несумісних у сукупності подій що утворюють повну групу, причому де — ймовірність появи події . Якщо є генератор випадкових чиселРВП [0, 1] (рівномірна випадкова послідовність чисел на відрізку), то схему випробувань за «жеребкуванням» можна подати так.
1) Розбиваємо відрізок [0, 1] на n частин завдовжки Координати точок поділу відрізка
2) Обираємо — наступне число із РВП [0, 1]. У разі, коли , вважаємо, що відбулася подія . Справді, за такої схеми