Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка результатів імітаційних експериментів за допомогою властивості однорідності дисперсій

Опираючись на вимоги регресивного аналізу достовірне оброблення та використання вихідних даних експериментальних досліджень можливе лише тоді, коли дисперсії вимірювання функцій відгуку в кожній точці експерименту є однаковими. Дана властивість називається однорідністю дисперсії. Перед тим як знаходити за результатами досліджень математичний опис функції відгуку в заданих межах зміни факторів, потрібно переконатися в однорідності дисперсій значень величини , яка визначається за відповідною формулою:

 

, (9.1)

де – s-те вимірювання функції відгуку в j-й точці плану.

Оскільки теоретичні значення дисперсії невідомі, отже наявність однорідності дисперсій визначається за їх статистичними оцінками.

Статистичні оцінки дисперсій для кожної j-ї спроби обчислюється за формулою:

 

, (9.2)

де kчисло повторень (дублювань) експерименту в кожній точці плану (це число далі беруть одне й те саме для всіх спроб); – значення функції відгуку вj-й спробі.

Звідси очевидно, що в результаті дії випадкових факторів при обчисленнях значень функції відгуку в кожній спробі не доводиться сподіватись на рівність оцінок дисперсій . Тому перевірка на однорідність полягає в перевірці гіпотези щодо належності N>2, для перевірки цієї гіпотези використовується критерій Кохрена (коли N=2, то застосовують критерій Фішера чи Романовського).

Гіпотезу про однорідність вибіркових дисперсій за критерієм Кохрена перевіряють за такою схемою.

1. Серед обчислених за формулою (9.2) дисперсій обираємо найбільшу .

2. Обчислимо відношення найбільшої оцінки до суми усіх дисперсій:

 

(9.3)

3. Визначаємо числа ступенів вільності i :

= ,

4. Обираємо рівень значущості q(зазвичай беруть q = 0,05).

5. За даними і у спеціальній таблиці знаходимо величину критичного відношення Gкр.

6. Порівнюємо величини i . При цьому є два варіанти:

1) , отже гіпотеза щодо однорідності приймається;

2) , гіпотеза відкидається.

Коли гіпотеза однорідності прийнята, можна отримати найточнішу оцінку дисперсії функції відгуку:

. (9.4)

Отже, якщо перевірка однорідності дисперсії дає негативний результат, то здобутий емпіричний матеріал не рекомендується використовувати.

 


Читайте також:

  1. II. Обробка результатів
  2. II. Перевірка домашнього завдання.
  3. II. Перевірка домашнього завдання.
  4. II. Перевірка домашнього завдання.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. III етап. Опрацювання результатів дослідження.
  12. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків




Переглядів: 672

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 11 | Перевірка значущості коефіцієнтів регресії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.