Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Її матеріальні та духовні цінності

 

1. Походження, еволюція та зміст поняття „культура”.

2. Структура культури. Найважливіші складові матеріальної та духовної культури.

3. Загальна характеристика функцій культури.

4. Поняття форми культури. Класифікація форм культури.

5. Мистецтво як важлива складова духовної культури. Класифікація видів мистецтва. Характеристика мистецьких стилів великих культурно-історичних епох.

 

Предмет і завдання курсу. Етимологія й еволюція поняття „культура”. Структура культури. Найважливіші складові матеріальної та духовної культури. Функції культури. Основні культурні форми та їхня характеристика. Мистецтво та його місце в системі духовної культури. Класифікація видів мистецтва. Загальне поняття мистецького стилю та аналіз основних мистецьких стилів різних культурно-історичних епох.

Питання для самоконтролю:

1. Хто першим ужив слово „культура” у гуманітарному значенні?

2. Назвіть найважливіші складові матеріальної та духовної культури.

3. Схарактеризуйте елітарну культуру.

4. Які види мистецтва належать до образотворчого?

5. Назвіть та охарактеризуйте основні різновиди рельєфної пластики.

 

 

Тема 2. Культура на українських землях у найдавніші часи

 

1. Людські поселення на території України від палеоліту до енеоліту. Трипільська культура.

2. Кімерійці, скіфи та сармати та їх роль у розвитку культури на українських територіях.

3. Грецька колонізація Північного Причорномор’я. Античні впливи на розвиток української культури.

4. Велике переселення народів. Формування слов’янської культури. Держава антів.

5. Особливості культури східних слов’ян: міфологічні та релігійні уявлення, побут і повсякденне життя.

 

Проблема періодизації первісної культури. Епоха первісного суспільства в історії України та її досягнення. Неолітична революція та її сутність. Археологічні пам’ятки, спосіб життя й господарювання, практичні знання й вірування трипільців. Скіфська культура та її пам’ятники на території України. Грецькі колонії в Північному Причорномор’ї та їх роль у розвитку місцевої культури. Походження та етногенез давніх слов’ян. Матеріальні та духовні цінності східних слов’ян.

 

Питання для самоконтролю:

1. Визначте сутність і значення неолітичної революції в історії людства.

2. Поясніть термін „скіфський звіриний стиль”.

3. Руїни якого давньогрецького міста знаходяться поблизу міста Севастополь?

4. Проаналізуйте соціальний устрій, тип поселень і спосіб господарювання східних слов’ян.

5. Дайте визначення поняття „язичництво”.

 

 


Читайте також:

  1. I. Нематеріальні активи
  2. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  3. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.
  4. Базові (ключові) цінності.
  5. ВАЛЮТА, ВАЛЮТНИЙ КУРС, ВАЛЮТНІ ЦІННОСТІ.
  6. Визначення цінності проекту
  7. Вихідні цінності людського буття
  8. Відродження та поширення гуманістичних ідей у духовній культурі
  9. Гіпоопіка. Батьківське нехтування та неприйняття дитини може призвести до формування у неї комплексу неповноцінності через відчуття дитини себе небажаною.
  10. До структурних елементів мотивації відносять: потреби, інтереси, цінності, ціннісні орієнтації і мотиви.
  11. Духовні виміри буття. Свідомість.
  12. Духовні і культурні проблеми




Переглядів: 420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ЇЇ ВИКОНАННЯ | Тема 3. Культура Київської Русі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.