Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Робота з громадськістю: сутність, завдання, функції та різновиди.

Робота з громадськістю /паблік рилейшнз/ -діяльність, спрямована на формування і підтримку сприятливого іміджу фірми через налагодження стосунків між організацією та різноманітними контактними аудиторіями, ініціювання самою фірмою поширення інформації про товари, ідеї, послуги, яка подається як новина, а також запобігання та усунення небажаних чуток і дій, які можуть зашкодити фірмі.

Іншими словами,робота з громадськістю /паблік рилейшнз/ — це стимулювання попиту на політичну, державну або бізнесову фізичну чи організаційну одиницю (політичну особистість, партію, державну установу, підприємство) через поширення про неї важливих відомостей, які мають престижний характер, у засобах масової інформації або зі сцени (арени, подіуму).

Піар (англ. PR — скорочення від англ. public relationsзв'язки з громадськістю) — особливий вид діяльності, спрямований на формування громадської думки з широкого спектра питань. Передбачає систему заходів для рекламування політичної акції, виборчої кампанії, бізнесу, виробництва, благодійності, або просування певних політичних діячів. Піар також передбачає надання громадськості інформації і співпраці з нею. У бізнесі зв'язок з громадськістю є одним з видів маркетингу, який передбачає систематичну діяльність компанії, що спрямована на зміну переконань, ставлення, думок та поведінки різних груп людей (цільових груп) стосовно компанії, її продуктів, послуг, а також конкретних проблем, ідей та дій. Паблік рілейшнз, реалізуючи довготермінові задачі зі створення та підтримки репутації компанії, налагодження необхідних контактів, переконання конкретних цільових груп, водночас може бути достатньо оперативним інструментом комунікаційної стратегії компанії.

В різноманітних проявах існували з прадавніх часів. Інституційно почали оформлюватися кілька століть тому. В 1622 році у Ватикані формується Конгрегація віри — рада кардиналів, що займалися пропагандою католицизму, в ХХ столітті з'являються постаті Айві Ледбеттера Лі, та Едуарда Бернейза, розпочинається викладання ПР у ВУЗах, формування ПР відділів в організаціях, та окремих ПР агенств.

Основна мета паблік рилейшнз у маркетингу— це поєднання соціальних, політичних і психологічних чинників середовища (зовнішнього та внутрішнього) у спосіб, сприятливий для успіху організації, забезпечення необхідної поведінки цього середовища щодо організації (підприємства), а отже, і щодо її продукції[11].

Діяльність з паблік рилейшнз може бути спрямована на вирішення конкретних завдань створення сприятливого середовища для підприємства або організації: формування іміджу, подолання кризи, екологічні заходи, проведення виборчих кампаній, релігійних заходів, завоювання довіри інвесторів, лобіювання певних рішень державних і місцевих органів, проведення політичних акцій, національних свят тощо.

Найчастіше в літературі з маркетингу поняття «просування» та «маркетингові комунікації» вважаються тотожними, якщо до просування додано і паблік рилейшнз. Різниця полягає в тім, що маркетингові комунікації просувають товари, а паблік рилейшнз — організації або особистості. Отже, маркетингові комунікації внаслідок включення до них паблік рилейшнз виходять за межі традиційного ринкового сегмента. Паблік рилейшнз займається і просуванням товарів, але не за допомогою реклами, тобто комерційних заходів, а за допомогою інформації — спеціальних статей, тематичних добірок тощо.

ПР виконує такі основні функції:

1. Консультації із громадськими групами.

2. Тренінги топ-менеджменту щодо громадської думки і стосунків зі ЗМІ.

3. Планування та організація ПР кампаній.

4. Дослідження громадської думки.

5. Пошук джерел інформації, ресурсів.

6. Моніторінг громадської думки.

7. Забезпечення внутрішньої координації зв’язку.

8. Вирішення термінових проблем та криз.

9. Стосунки з: лідерами громадської думки, громадськими групами, акціонерами та зацікавленими особами, іноземними урядами.

10. Виконання комунікативних функцій.

Особами, що формують громадську думку, є наступні:

• журналісти ЗМІ;

• радники;

• клієнти;

• постачальники;

• контактні аудиторії;

• торговельний персонал;

• конкуренти.

Різновиди піару:

Чорний піар — використання «чорних технологій» для того, щоб очорнити, спаплюжити імідж конкуруючої партії або групи. Також передбачає розповсюдження від імені конкуруючої організації образливих або економічно небезпечних заяв, компромату. Словосполучення утворене по аналогії з виразом «чорна пропаганда».

Жовтий піар — використання, з метою залучення уваги, образливих для більшості населення даної держави елементів (табуйованих слів в назвах, в зображеннях — застосування сексуального змісту — з використанням еротики та порнографії, використанні расистських висловів , ксенофобських заяв і т. і.)

Сірий піар — реклама (позитивна або негативна), яка приховує своє джерело. На відміну від «чорного піару», не обов'язково включає брехню. Також під сірим піаром іноді розуміють різновид непрямого чорного піару, що не містить прямої брехні і спрямований на підсвідомість.

Білий піар — дії протилежні по відношенню до чорного піару, тобто використання відкритої реклами від свого власного імені.

Самопіар — «розкручування» себе самого, нерідко анонімне.

Коричневий піар — просування неофашистської і націоналістичної пропаганди.

Зелений піар — соціально відповідальний піар.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  10. V. Робота з підручником
  11. V. Робота з підручником. с. 59-60
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»




Переглядів: 1800

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література: 6, 7, 9, 11, 14, 21, 22, 23, 27, 37, 43, 49 | Служба паблік рилейшнз: робота з контактними аудиторіями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.