Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Повноваження і склад СКПЛ

СКПЛ – це комітет, який обирається обома палатами Парламенту СК. Створений у 2001 році, СКПЛ – це постійний наглядовий комітет у складі шести членів, що представляють палату лордів, і шести членів від палати громад. Представники кожної з палат призначаються на пленарному засіданні (за поданням своїх партій) пропорційно політичному складу своїх відповідних палат. Це означає, що склад комітету відбиває політичний склад обох палат з представництвом у ньому трьох основних політичних партій СК. Крім того, у складі комітету працює незалежний член палати лордів, який не належить до жодної з партій. Головує у комітеті старший з політиків, який не обіймає іншої політичної посади. Голова може належати до будь-якої партії у палаті; вимоги щодо його належності до більшості або до опозиції не існує.

Подібно до інших спеціальних комітетів Парламенту СК, СКПЛ має повноваження «виклику осіб або документів», а також подання звітів. Комітет має широкі повноваження вимагати від уряду або інших осіб надання свідчень у письмовій або усній формі, а також може готувати доповіді з приводу будь-якого пов’язаного з правами людини питання у СК. Уряд мусить надавати відповіді на запити комітету протягом 60 днів, якщо з комітетом не узгоджується інший термін.

Комітет працює шляхом проведення різних приватних та публічних засідань. Свідчення можуть збиратися як на приватних, так і на публічних засіданнях. Усні свідчення, як правило, слухаються публічно з публікацією протоколу таких слухань на веб-сайті комітету потягом одного тижня після їх проведення. Комітет може мати приватні наради з різних питань, включаючи узгодження порядку денного засідання, розгляд проекту запиту або звіту, а також інші питання; можливі також неофіційні зустрічі із зацікавленими сторонами. Наради, що проводяться приватно, також дають можливість обговорювати запити з особами, які за інших обставин не мали б можливості спілкуватися з Комітетом. Комітет має право проводити у рамках своїх розслідувань виїзні перевірки, як на території СК, так і за кордоном, але у межах коштів, що виділяються з цією метою.

В апараті Комітету працюють два парламентських клерки, два юридичних радники та три адміністратори. Забезпечення його роботи з боку прес-служби палати громад здійснюється паралельно із забезпеченням роботи інших комітетів.

Комітети, що спеціалізуються виключно на правах людини

Уганда

В угандійському парламенті не існує окремого комітету, який опікувався б виключно питаннями прав людини. Натомість цей обов’язок є включеним до мандатів кількох комітетів, кожний з яких має у своєму складі по 20 парламентарів; до цих комітетів належать:

Комітет з правових і парламентських питань - здійснює нагляд за діяльністю та програмами урядових відомств та установ, коло повноважень яких є тісно пов’язаним із захистом прав людини, включаючи Міністерство юстиції та конституційних справ, Комісію з правових реформ, Комісію з прав людини та Урядову інспекцію.

Комітет із забезпечення рівних можливостей відповідає за моніторинг та підтримку заходів, націлених на забезпечення рівних можливостей, якості життя та рівного статусу людей, включаючи групи, які піддаються маргіналізації за ознаками гендеру, віку, наявності особливої потреби або з будь-яких інших причин, що історично склалися; мета полягає у відновленні рівності таких груп.

Комітет з оборони та внутрішніх справ - здійснює нагляд за діяльністю і програмами Міністерства внутрішніх справ, поліцією та пенітенціарною службою; всі ці відомства значною мірою пов’язані із захистом прав людини.

Чи варто ставити контроль дотримання прав людини на чолі всіх інших питань?

Грузія

Парламентський комітет з правових питань відповідає за питання конституційного права, включаючи конституційну реформу, а також за норми кримінального, цивільного, адміністративного, пенітенціарного, процесуального та міжнародного права. Комітет пропонує законодавчі положення, якими регулюється юрисдикція конституційного суду, система загальних судів, прокуратура та адвокатура. У складі комітету працюють 12 членів парламенту.

Комітет розглядає на пленарних засіданнях законопроекти, що входять до його компетенції. Висновки комітету передаються на пленарне засідання парламенту або парламентського бюро. Крім того, комітет здійснює нагляд за практичним запровадженням законодавства, виявляє прогалини в існуючих законах і напрацьовує заходи для їх усунення.

На слуханнях комітету можуть – а у деяких випадках зобов’язані – брати участь представник уряду - посадова особа, обрана, призначена або затверджена парламентом, яка має надавати відповідні документи та інформацію, а також відповідати на запитання, що виникають у комітету.

Ліван

Комітет з прав людини ліванського парламенту призначається на початку кожної парламентської сесії. До складу комітету входять 11 членів, включаючи його голову. Завданням комітету є контроль законодавчих пропозицій та інших справ, пов’язаних з правами людини, які передаються до нього Головою парламенту. Після отримання запиту від Голови парламенту Комітет мусить надати відповідь протягом одного місяця (або, у разі термінового запиту, протягом двох тижнів). Незалежно від надання чи ненадання висновків комітету законодавчий процес триває. Втім, відповідні доповіді Комітету зазначаються у порядку денному парламенту, який готується для обговорення будь-якого законопроекту; це надає парламентарям можливість робити посилання на висновки комітету у ході прийняття законів.

У рамках свого мандату Комітет наділений повноваженнями витребувати свідчення та матеріали від відповідних міністрів або посадових осіб, як у письмовій формі, так і у формі особисто наданих свідчень. На засіданнях комітету може бути присутнім будь-який член парламенту, але право голосувати під час ухвалення звітів або прийняття інших рішень комітету мають тільки його члени.

 


Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  7. III Етап: Складання карти ризиків авіакомпанії й ранжирування виявлених ризиків
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  11. Part A. Зовсім нескладний eтикет.етикет.
  12. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)




Переглядів: 405

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Грузія: Комітет з прав людини та інтеграції громадянського суспільства | Які інструменти потрібні для роботи?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.