Початок викладання психології в Європі (XIX століття). Проблема викладання психології в школі обговорюється в Європі протягом останніх двох сторіч. Необхідність введення психологічних знань в загальноосвітній курс навчальних закладів усвідомлювалася і підтримувалася філософами і педагогами. Психологію включали в навчальні плани, через якийсь час знов виключали, посилаючись на незадовільну якість викладання; це повторювалося не один раз. Незадовільна якість викладання в основному пояснювалася двома причинами: відсутністю спеціальної підготовки у викладачів і надзвичайною складністю навчального матеріалу.
В європейських країнах психологія викладається в середніх навчальних закладах з 1811 року, її викладання здійснюється з деякими перервами в рамках філософії в тісному зв'язку з логікою. Так, в Австрії психології приділялося 2 години в тиждень у восьмому класі гімназії, в Італії - 6 годин, починаючи з шостого класу, у Франції - вісім годин на тиждень в останньому класі філософського напрямку, в Германії - дві години на тиждень.
Починаючи з 1830-х років, психологія була включена в навчальні плани у деяких школах США, причому форми і зміст викладання змінювалися залежно від культурного клімату в країні. Ще до появи експериментальної психології існувала американська психологія, яка викладалася під назвою «ментальна філософія». З розвитком експериментальної психології, поступово стало очевидним, що ментальна філософія все більше замінюється результатами досліджень в рамках лабораторної психології.