Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад 2.

 

Залежність швидкості хімічних реакцій від каталізаторів. Ферментація технологічних процесів.

 

Одним з найбільш відомих в хімічній практиці методів зберігання швидкості хімічних реакцій є застосування каталізаторів.

 

Каталізатори – це речовини, які прискорюють хімічні реакції, але склад і кількість яких в кінці реакції залишається незмінними. Каталізатори мають високу специфічність дії, особливо ферменти – біокаталізатори різних ферментативних процесів. Для гідролізу крохмалю необхідний фермент амілаза, для сахарози – сахароза, для мальтози – мальтоза. Без ферментів неможливе проходження жодного біонічного процеса.

 

Ферментативні процеси використовуються в багатьох технологічних процесах – під час виготовлення спирту, пива, квасу, хліба, морозива, сиру тощо.

 

Виготовлення твердих жирів, наприклад маргарину, проходить гідруванням рослинних масел над каталізатором, який є сплавом нікелю з міддю або нікелю з алюмінієм.

 

В хлібопеченні особливе значення мають амілази, які розщеплюють крохмаль і протеази, які розщеплюють білок. Від активності амілаз залежить швидкість бродіння тіста. В спиртовій і пивовар енній промисловості використовують амілази, джерелом яких можуть бути солод і мікробні препарати.

 

У виноробстві і під час ферментації тютюну застосовують фермент поліфеноксидазу, від активності якої в значній мірі залежить букет і колір вина і сортові якості тютюну.

 

Фермент пектинестераза застосовують для розчинення пектинових оболонок рослинних волокон, видалення помутніння фруктових соків під час виробництва мармеладів, желе, виготовлення плодових та овочевих пюре.

 

β-фруктофуранозідаза використовується для зміни консистенції під час виготовлення штучного меду і морозива.

 

 

Механізм дії каталізаторів.

 

Для гомогенних систем існує теорія каталіза – проміжних сполук.

 

Головна функція каталізатора – зменшення енергії активації, тому реакції за участі каталізатора проходять значно швидше.

 

Наприклад: без каталізатора реакція розкладу йодоводню проходить повільно, Е а = 168 кДж/моль, якщо застосовувати платиновий каталізатор, то Е а = 59 кДж/моль.

Для гетерогенна систем існує інша – адсорбційна теорія. Суть теорії: молекули реагуючих речовин адсорбуються на поверхні каталізатора (на активних центрах). Таким чином на каталізаторі створюється підвищена концентрація цих речовин і ці є причиною прискорення проходження реакції.

 

 


Читайте також:

  1. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  2. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  3. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  4. Аналіз структури та динаміки необоротних активів за даними Ф№1 «Баланс» (на прикладі ВАТ «Горизонт»)
  5. Базові та прикладні класифікації
  6. В Додатку до диплома (приклад)
  7. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть приклади дії променів на живі організми.
  8. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  9. Вивчення прикладу СК: моніторинг дотримання положень КПК ООН з боку СК
  10. Визначення і приклади
  11. Виокремте з обраної програми концептуальну ідею, мету, наведіть 1-2 приклади форм і методів її реалізації.
  12. Вільсон О. Г. Охорона праці в галузі (на прикладі будівництва). Навчальний посібник. – К.: «Основа». 2006. – 204 с.




Переглядів: 457

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад 1. | М е т о д и к а р о з в’ я з а н н я з а д а ч.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.