включає обсяги оплаченої реалізації до точки беззбитковості. Тривала робота в ньому призводить до банкрутства, оскільки фармацевтичне підприємство поступово втрачає вкладений основний капітал і змушене шукати готівку для покриття часткової втрати обігових коштів.
Другий
охоплює обсяги оплаченої реалізації від точки ринкової рівноваги (точки беззбитковості) до точки нормальної рентабельності. У таких умовах фармацевтичне підприємство отримує прибуток від поточної діяльності. Проте тривала робота в цьому інтервалі економічно неефективна, оскільки з меншими зусиллями можна отримати рівноцінний прибуток, зберігаючи інвестиційні суми на банківському рахунку.
Третій
охоплює обсяги реалізації більші, ніж у точці нормальної рентабельності, що забезпечує економічний прибуток фармацевтичному підприємству.
Контрольні питання до теми № 14
1. Вкажіть фактори, які впливають на формування ціни на лікарський препарат на фармацевтичному ринку.
2. Назвіть фактори впливу на цінову еластичність попиту.
3. Види попиту в залежності від цінової еластичності.
4. Вкажіть обставини, які впливають на формування нееластичного попиту.
5. Стратегії ціноутворення на лікарські засоби.
6. Методи ціноутворення на лікарські засоби, що відносяться до витратної моделі.
7. Методи ціноутворення на лікарські засоби моделі яких грунтуються на ринковому попиті.
8. Методи ціноутворення, що належать до конкурентної моделі.
9. Тендерне ціноутворення.
10. Поясніть графічно поняття точки беззбитковості та точки рентабельності.
11. Перечисліть три інтервали товарообігу згідно графіку.
Завдання для лабораторної роботи роботи № 14
1. Побудуйте графік беззбитковосту і нормальної рентабельності для конкретного виробництва лікарського засобу.