МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контрольні завдання
9.1. Чому циклічність розглядається як загальна закономірність розвитку ринкової економіки? Чи можна досягнути плавного, нециклічного характеру економічного розвитку? 9.2. Дайте стислу характеристику основним типам циклів: малим, середнім, довгим. 9.3. Порівняйте матеріальну основу середніх та малих циклів і зробіть висновок щодо специфіки кожного з них. 9.4. Який існує взаємозв’язок технологічних циклів з оновленням господарського механізму і періодизацією формаційного розвитку суспільства? 9.5. Які з перелічених факторів не можна віднести до умов циклічного розвитку економіки: а) динаміка активності у будівництві; б) періодичне оновлення капіталу; в) обмеженість ресурсів макросистеми; г) масове оновлення виробничих запасів. 9.6. Дайте аналіз основних поглядів вчених щодо причин економічних криз. 9.7. Як ви вважаєте, чому існує так багато теорій, що пояснюють причини циклічної динаміки ринкової економіки? Чи існує поміж цих теорій така, яка краще всього пояснює причини і характер економічного циклу? 9.8. Назвіть фази економічного циклу. Поясніть, як кожна з фаз циклу впливає на економіку. Чому економісти так впевнені у тому, що економічні цикли – це механізм розвитку ринкової економіки? 9.9. Чим сучасні цикли відрізняються від промислових циклів класичного типу? Які фактори проявилися особливо помітно після другої світової війни? Яким чином вони модифікують сучасний цикл? 9.10. Яка роль в системі економічного відтворення належить фазі економічної кризи? 9.11. Яке з перелічених явищ не відповідає періоду економічного спаду: а) зниження інвестицій в обладнання з тривалим строком служби; б) більш низькій попит на працю; в) скорочення податкових надходжень; г) зменшення допомоги по безробіттю; д) зниження прибутків корпорацій. 9.12. Покажіть динаміку основних економічних показників у різних фазах ділового циклу (використовуйте позначки ).
9.13. Які цілі і методи антициклічного регулювання економіки? 9.14. Як зміниться крива сукупної пропозиції у наступних випадках: а) природні катаклізми призвели до втрати 30% потужностей добувної промисловості; б) відбулися зміни у шкалі цінностей робітників; вони віддають перевагу нормальному відпочинку, а не зростанню робочого часу при зростанні заробітної плати; в) у роки “Великої депресії” у США Рузвельт не вдався до збільшення бюджетного дефіциту, а скоротив державні видатки на суспільні роботи. 9.15. Припустимо, що параметри сукупного попиту і пропозиції в економіці країни мають такі значення:
Побудуйте на основі цих даних графік сукупного попиту і сукупної пропозиції. Яким буде рівноважний рівень цін і рівноважний обсяг національного виробництва? Чи співпаде рівноважний реальний обсяг національного виробництва з реальним обсягом національного виробництва за повної зайнятості? Поясніть, чому крива сукупного попиту має спадну траєкторію? Чому рівень цін, приміром 300, не є рівноважним для такої економіки? 9.16. Що означає економічне зростання? Які відмінності є між економічним зростанням і економічним розвитком? Яке значення має економічне зростання? 9.17. Охарактеризуйте основні чинники економічного зростання. Покажіть за допомогою кривої виробничих можливостей вплив на економічне зростання чинників попиту і чинників пропозиції. 9.18. Які з наступних тверджень правильні, а які – ні? а) економічне зростання – це збільшення номінального обсягу ВНП за певний період часу; б) чим більша частка ВНП в умовах повної зайнятості спрямовується на інвестиції, тим вище темп зростання ВНП; в) економічний потенціал країни зростає, коли крива виробничих можливостей зсувається вліво; г) економічне зростання згладжує протиріччя між безмежними потребами і обмеженими ресурсами. 9.19. У 60-х та на початку 70-х років велику роль відігравав рух проти економічного зростання. При цьому стверджувалося, що економічне зростання шкідливе. Дайте оцінку такої точки зору. Чому, на Вашу думку, цей рух зійшов нанівець? 9.20. Якими показниками вимірюється економічне зростання? 9.21. Яке співвідношення виражає темпи економічного зростання: а) зміна ВНП по відношенню до ВНП попереднього року, б) ВНП поточного року по відношенню до ВНП попереднього року, в) зміна валової вартості продукції по відношенню до суспільного продукту попереднього року, г) ВНП попереднього року по відношенню до ВНП поточного року. 9.22. Визначити темпи економічного зростання по роках. Як можна охарактеризувати динаміку економіки?
9.23. У народному господарстві ВНП зріс з 120 до 132 млрд. гр. од., тоді як ціни зросли на 4%. Скільки відсотків становить реальне економічне зростання? Поясніть зміни, що відбулися. 9.24. В 2004 р. ВНП у ринкових цінах дорівнював 2847 млрд. гр. од., а в 2005 р. – 2949 млрд. гр. од. У той же час ВНП в 2004 р. у цінах 2000 р. (базовий рік) становив 1581 млрд. гр. од., а в 2005 р. – 1618 млрд. Визначить наступні величини:
9.25. Реальний ВНП становить 50 тис. гр. од. у першому році і 54,2 тис. гр. од. у другому році. Які темпи зростання ВНП? Припустимо, що за цей час населення зросло з 75 до 80 чоловік. Які темпи зростання ВНП на душу населення? 9.26. Які існують типи економічного зростання і у чому полягає відмінність між ними? 9.27. Яке з положень не характеризує екстенсивного типу економічного зростання? а) щоб збільшити обсяг продукції вдвічі, слід вдвічі більше використати сировини; б) щоб збільшити обсяг продукції вдвічі, слід вдвічі більше ввести в дію засобів виробництва; в) щоб збільшити обсяг продукції вдвічі, слід використати незмінну кількість засобів виробництва, але кращої якості. 9.28. Розкрийте сутність інтенсивного типу економічного зростання, назвіть його форми. 9.29. Які чинники розвитку економіки можна віднести до екстенсивних, а які - до інтенсивних: збільшення фондомісткості продукції; збільшення чисельності зайнятих; зменшення матеріаломісткості продукції; зростання продуктивності праці; збільшення кількості обладнання; удосконалення техніки; покращення якості матеріалів; зниження витрат палива; зростання капіталовкладень; удосконалення пропорцій відтворення. 9.30. Що означає ефективність і якість економічного зростання? 9.31. Як слід розуміти нову якість економічного зростання?
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|