Сутність основних задач, які вирішуються у процесі професійно-прикладної фізичної підготовки, полягає в тому, щоб:
1. поповнити та удосконалити індивідуальний фонд рухових умінь, навичок та фізкультурно-освітніх знань, що сприяють освоєнню обраної професійної діяльності, корисних та потрібних разом з тим в процесі професійно-прикладної фізичної підготовки, як її засоби;
2. інтенсифікувати розвиток професійно важливих фізичних здібностей, забезпечити стійкість підвищеного на цій основі рівня дієздатності;
3. підвищити ступінь резистентності організму відносно несприятливих впливів навколишнього середовища, в якому відбувається трудова діяльність, сприяти збільшенню його адаптаційних можливостей, збереженню та зміцненню здоров'я;
4. сприяти успішному виконанню спільних задач, які реалізовані у системі професійної підготовки кадрів, вихованню моральних, духовних, вольових та інших якостей.
Професійно-прикладна фізична підготовка може бути достатньо ефективною тільки у сполученні з іншими складовими соціальної системи виховання у цілому, де задачі з підготовки до трудової діяльності не зводяться до часткових найближчих задач, які характерні для окремих етапів професійно-прикладної підготовки. Першочергову роль в їх реалізації відіграє повноцінна загальна фізична підготовка. На базі передумов, які створені нею, будується спеціалізована професійно-прикладна фізична підготовка. ЇЇ спеціалізація необхідна настільки наскільки до того зобов'язує специфіка та умови професійної діяльності.