Система маркетингових досліджень на туристичному підприємстві.
Маркетингові дослідження — це система збору, обробки, аналізу та прогнозування даних, необхідних для прийняття рішень у маркетинговій діяльності.
Метою будь-якого маркетингового дослідження є зменшення ризику від рішень стосовно ділової активності підприємства.
Мінімізація ризику досягається на основі використання висновків маркетингового дослідження в прийнятті рішень. Під висновками маркетингового дослідження розуміється систематизована інформація про стан та можливі варіанти розвитку об’єкта дослідження.
Дослідження ведуться за допомогою обчислювальної техніки. Багато великих фірм створили багатопрофільні інформаційні системи ("банки даних"), де зберігаються відомості про ринки, товари, покупців, розрахунки з постачальниками і покупцями, про збутову мережу, а також інша комерційна інформація.
Маркетингове дослідження може проводитись з метою або визначення, або вирішення проблеми підприємства. При визначенні проблеми маркетингові дослідження можуть стосуватись визначення ринкового потенціалу, долі ринку, іміджу фірми, ринкових характеристик, дослідження тенденцій тощо.
Здійснення маркетингового дослідження повинне відбуватись згідно визначених принципів (див. Рис.).
Рис. Основні принципи маркетингових досліджень
Проведення маркетингового дослідження необхідно для прийняття рішень з таких питань:
Ø сегментація ринку, її необхідність, критерії та умови успішної сегментації;
Ø вибір ринку, країни для розвитку діяльності;
Ø обґрунтування стратегії виходу на новий ринок;
Ø обґрунтування елементів маркетингового комплексу (товарної та цінової стратегії, комунікацій, каналів розподілу, системи просування);
Ø розробка маркетингової стратегії;
Ø створення маркетингового плану.
Складність проведення маркетингового дослідження обґрунтовують фактори:
ð велике поле дослідження;
ð технічні труднощі збору інформації;
ð висока вартість досліджень, особливо збору первинної інформації;
ð труднощі порівнянь та пояснень;
ð проблеми розробки рекомендацій.
Об’єкти дослідження загалом можна згрупувати в такі групи: