Стратегія “зняття вершків”: сутність, умови та приклади практ-о застосув-я
Така політика використ-ся щодо товарів, які належать до категорії модних новинок,котрі мають незначну тривалість житт-о циклу. Вона характер-ся макс-но можлив висок-и цінами під час вивед-я на ринок нового товару і часу його існув-я на цьому ринку як товару-новинки. Передумовами використ-я такої політики є високий,майже ажіотажний попит на товар, незначна еластич-ь попиту,наяв-ть відповідного цін-го сегмента ринку споживачів, необізнаність покупців з реал-ми витратами виробника на вир-во цього товару,а також мала ймовір-ть швидкої реакції конкурентів. Перевагами є можливість швид-о покриття витрат на вир-во та М-г, отрим-я відповідних прибутків, підвищ-я іміджу підпр-ва як новатора, а також регулюв-я небажано високого попиту. Проте високий рівень цін є занадто приваб-м і для конкурентів, що може змусити підпр-во відмовитись у кінцевому підсумку від дальшої роботи з даним продуктом, штучно скоротити його житт-й цикл. Прикл-д: практика ціноутвор-я у фірмах ІБМ, "Еппл" на початку 80-х рр,у корпорації "Тексас Інструментс". Одинцовська кондит-а фабрика «Коркунов» до серпневої кризи 1998 р. Рос-ка ніша шоколадних цукерок,на яку претендував Коркунов, була зайнята інозем-и компан-и. Але, злякавшись кризи, вони залишили росій-й ринок.
Різновиди каналів збуту в залеж-і від довжини
Довжина каналу збуту - кількість рівнів каналу товароруху, тобто к-сть ланцюжків товару від вир-ка до споживача. Є такі різновиди каналів збуту в залежності від довжини: 1.Прямий канал “виробник”-“споживач” – канал нульового рівня, відсутність посередницької ланки. 2.Однорівневий канал – включ одного посер-ка “вир-ик”- “роздрібний торговець”-“споживач”. 3.Дворівневий канал–2 посередники, “вир-к”-“оптовик”-“роздр. торговець”-“споживач”. 4.Трирівневий канал –“вир-ик”-“брокер” - “оптовий торговець”-“роздр.торг”-“споживач”