Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Філософські пошуки ХХ століття

Абаньяно Ніколо (1901-1990)– відомий італійський мислитель, засновник філософського вчення, що одержало назву «позитивного екзистенціалізму». Свою концепцію Аббаньяно виклав у роботах: «Структура екзистенції» (1939), «Вступ до екзистенціалізму» (1942), «Позитивний екзистенціалізм» (1948), «Можливість і воля» (1956). На його думку, екзистенціальна філософія повинна усувати відчуженість між думкою і життям. Аббаньяно вважав, що екзистенціалізм залишив людину гинути на самоті, оскільки відмовився надати їй інструмент, що міг би допомогти протистояти нестійкості людських очікувань, дозволити дивитися в майбутнє з розумною, хоча й обачливою вірою. У своїй концепції «позитивного екзистенціалізму» Аббаньяно розглядає не абстрактного індивіда, а окрему конкретну людину, закликаючи її відповідально ставитися до навколишнього світу, до самої себе і до інших людей. Іноді людина, писав Аббаньяно, не приймає ніяких рішень, розсіяна, не володіє собою і не використовує по-справжньому свої можливості. Завдання філософії, за Аббаньяно, - допомогти людині в її самовизначенні, закликати її до руху, до прийняття рішення. Філософія покликана давати людині шлях до розуміння самої себе. Людина має почути цей заклик і зробити свій вибір. Згідно з Аббаньяно, людська свобода - це реальна, жахлива свобода, тому екзистенціалізм не слід розглядати як філософію звеличення людини і її долі, надання їй повних гарантій. Людина, за Аббаньяно, не є центром світу, світ не улаштований і не призначений для цілей людини, інакше б втратився сенс людського існування, його проблематичність.

Вибір повинен підтримуватися вірою в цінність того, що обирають. Вибір людини втягує її в стосунки з іншими людьми. Щоб зрозуміти іншу людину і дати їй можливість зрозуміти вас, необхідно вступити в контакт із навколишнім світом і з цією людиною. Буття, взаємини з іншими людьми формують індивідуальність людини. «Я» людини здатне реалізувати себе лише у спілкуванні з іншими, на основі солідарності, дружби, любові. Концепція «позитивного екзистенціалізму», на думку Аббаньяно, повинна допомогти людині перебороти страх перед життям, перед навколишнім світом, страх перед відповідальністю за себе і за свої вчинки. Підтверджуючи проблематичність людського існування у світі, ця концепція містить конструктивний момент, підтверджуючи дійсну можливість взаємин людини з Буттям.

Робота Н.Аббаньяно «Мудрість життя”, уривки з якої пропонуються Вашій увазі, звернена не лише до філософів-професіоналів, але й до широкого кола читачів, котрих хвилюють злободенні проблеми сучасного життя. Звернення Аббаньяно до проблем повсякденного життя не стало чимось неочікуваним; вже у “Вступі до екзистенціалізму” він вказує на те, що завдання філософа полягає скоріше не в тому, щоб створювати суто умосяжні абстрактні схеми, а у тому, щоб допомагати людям робити правильний вибір у різних ситуаціях, орієнтувати їх на цінності та ідеали, котрі сприятимуть їхньому виживанню у неспокійному і сповненому небезпек світі.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  2. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  3. Альтернативні школи другої половини XX століття
  4. Англійський реалістичний роман останньої третини ХІХ століття
  5. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  6. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  7. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  8. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  9. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  10. Бутук О.І., Волкова Н.І. Макроекономіка: тренінг-курс. Навч. посіб. - К: Знання, 2007. - 235 с. - (Вища освіта XXI століття).
  11. В другій половині ХХ століття
  12. Визвольна революція українського народу сер. 17 століття. Воєнні дії 1648-1649 р.р.




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Передмова | Завідувач кафедри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.