МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Виховання підлітків і старшокласниківВиховання особистості у підлітковому віці зумовлюється якісно новою соціальною ситуацією розвитку. Нове становище підлітка у суспільстві, ускладнення навчальної діяльності, підвищення вимог до нього, а також його участь у різних видах групової діяльності, інші чинники зумовлюють специфічні особливості розвитку особистості. Зокрема, у підлітка виникає суперечність між його прагненнями, домаганнями дорослості і реальними можливостями, подолання якої стає рушійною силою розвитку та виховання. Врахування цієї суперечності у виховній роботі має особливо важливе значення. Тенденція до дорослості і самостійності, попри її суперечливий характер, є важливим явищем в особистісному розвитку підлітка. Вона пов'язана з його переорієнтацією з норм поведінки та цінностей, характерних для дітей, на норми та цінності дорослих. Підтримуючи прагнення підлітків до дорослості і самостійності, вихователь створює можливості для становлення соціально цінної спрямованості їх активності. Така підтримка виражається у довірі до можливостей підлітка, у нових способах і формах взаємодії з ним, у відкритті можливостей для прояву ініціативи, самостійності, творчості, відповідальності. Це надзвичайно важливо для розвитку самосвідомості підлітків, впевненості У власних силах, вимогливості до себе, самокритичності, відповідальності, вольових якостей, здатності до саморегулювання поведінки. У роботі з підлітками особливу увагу слід приділяти вихованню здатності орієнтуватися у духовних, моральних, громадянських, естетичних та інших цінностях. Для цього підліток має вчитися самостійно і водночас спільно з ровесниками аналізувати, оцінювати життєві явища, ситуації, приймати відповідальні рішення та шукати шляхи і засоби їх реалізації. Педагогу не варто активно реагувати на помилкові судження підлітків, його завдання полягає у спокійному і зваженому аналізуванні їх позиції, аргументованому висловлюванні своїх суджень щодо цього. У ранньому юнацькому віці суттєво змінюється соціальна ситуація розвитку особистості, він є передумовою вступу молодої людини на шлях самостійного життя. На цьому етапі актуалізується потреба у життєвому самовизначенні: визначенні сенсу життя, місця у світі дорослих людей, виборі духовних, моральних, соціальних орієнтирів, професії. Провідним видом діяльності у цьому віці є навчально-професійна. Виховні зусилля повинні бути спрямовані на сприяння становленню у старшокласників самості (почуття неповторності, цілісної Я-концепції), самовизначення, розвитку світогляду тощо. За сприятливих умов учень є активним, зацікавленим суб'єктом виховання, педагог повинен уміло керувати його самовихованням. Читайте також:
|
||||||||
|