Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виховання підлітків і старшокласників

Виховання особистості у підлітковому віці зумовлюєть­ся якісно новою соціальною ситуацією розвитку. Нове ста­новище підлітка у суспільстві, ускладнення навчальної діяльності, підвищення вимог до нього, а також його участь у різних видах групової діяльності, інші чинники зумовлю­ють специфічні особливості розвитку особистості. Зокрема, у підлітка виникає суперечність між його прагненнями, до­маганнями дорослості і реальними можливостями, подо­лання якої стає рушійною силою розвитку та виховання. Врахування цієї суперечності у виховній роботі має особли­во важливе значення. Тенденція до дорослості і самостійно­сті, попри її суперечливий характер, є важливим явищем в особистісному розвитку підлітка. Вона пов'язана з його пе­реорієнтацією з норм поведінки та цінностей, характерних для дітей, на норми та цінності дорослих.

Підтримуючи прагнення підлітків до дорослості і са­мостійності, вихователь створює можливості для стано­влення соціально цінної спрямованості їх активності. Така підтримка виражається у довірі до можливостей під­літка, у нових способах і формах взаємодії з ним, у від­критті можливостей для прояву ініціативи, самостійно­сті, творчості, відповідальності. Це надзвичайно важливо для розвитку самосвідомості підлітків, впевненості У власних силах, вимогливості до себе, самокритичності, відповідальності, вольових якостей, здатності до саморе­гулювання поведінки.

У роботі з підлітками особливу увагу слід приділяти вихованню здатності орієнтуватися у духовних, мораль­них, громадянських, естетичних та інших цінностях. Для цього підліток має вчитися самостійно і водночас спільно з ровесниками аналізувати, оцінювати життєві явища, си­туації, приймати відповідальні рішення та шукати шляхи і засоби їх реалізації. Педагогу не варто активно реагувати на помилкові судження підлітків, його завдання полягає у спокійному і зваженому аналізуванні їх позиції, аргумен­тованому висловлюванні своїх суджень щодо цього.

У ранньому юнацькому віці суттєво змінюється со­ціальна ситуація розвитку особистості, він є передумовою вступу молодої людини на шлях самостійного життя. На цьому етапі актуалізується потреба у життєвому самови­значенні: визначенні сенсу життя, місця у світі дорослих людей, виборі духовних, моральних, соціальних орієнти­рів, професії. Провідним видом діяльності у цьому віці є навчально-професійна. Виховні зусилля повинні бути спрямовані на сприяння становленню у старшокласників самості (почуття неповторності, цілісної Я-концепції), са­мовизначення, розвитку світогляду тощо. За сприятливих умов учень є активним, зацікавленим суб'єктом вихован­ня, педагог повинен уміло керувати його самовихованням.


Читайте також:

  1. IV. Самовиховання.
  2. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  3. Анкета вивчення гігієнічних навичок дітей і підлітків
  4. Аномалії особистого розвитку підлітків
  5. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  6. Б) Принцип народності виховання
  7. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  8. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  9. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  10. В галузі фізичного виховання
  11. В якому варіанті вказані принципи системи фізичного виховання?
  12. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії




Переглядів: 1180

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вікові та індивідуальні аспекти виховання | Індивідуальний підхід у вихованні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.