Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виховання підлітків і старшокласників

Виховання особистості у підлітковому віці зумовлюєть­ся якісно новою соціальною ситуацією розвитку. Нове ста­новище підлітка у суспільстві, ускладнення навчальної діяльності, підвищення вимог до нього, а також його участь у різних видах групової діяльності, інші чинники зумовлю­ють специфічні особливості розвитку особистості. Зокрема, у підлітка виникає суперечність між його прагненнями, до­маганнями дорослості і реальними можливостями, подо­лання якої стає рушійною силою розвитку та виховання. Врахування цієї суперечності у виховній роботі має особли­во важливе значення. Тенденція до дорослості і самостійно­сті, попри її суперечливий характер, є важливим явищем в особистісному розвитку підлітка. Вона пов'язана з його пе­реорієнтацією з норм поведінки та цінностей, характерних для дітей, на норми та цінності дорослих.

Підтримуючи прагнення підлітків до дорослості і са­мостійності, вихователь створює можливості для стано­влення соціально цінної спрямованості їх активності. Така підтримка виражається у довірі до можливостей під­літка, у нових способах і формах взаємодії з ним, у від­критті можливостей для прояву ініціативи, самостійно­сті, творчості, відповідальності. Це надзвичайно важливо для розвитку самосвідомості підлітків, впевненості У власних силах, вимогливості до себе, самокритичності, відповідальності, вольових якостей, здатності до саморе­гулювання поведінки.

У роботі з підлітками особливу увагу слід приділяти вихованню здатності орієнтуватися у духовних, мораль­них, громадянських, естетичних та інших цінностях. Для цього підліток має вчитися самостійно і водночас спільно з ровесниками аналізувати, оцінювати життєві явища, си­туації, приймати відповідальні рішення та шукати шляхи і засоби їх реалізації. Педагогу не варто активно реагувати на помилкові судження підлітків, його завдання полягає у спокійному і зваженому аналізуванні їх позиції, аргумен­тованому висловлюванні своїх суджень щодо цього.

У ранньому юнацькому віці суттєво змінюється со­ціальна ситуація розвитку особистості, він є передумовою вступу молодої людини на шлях самостійного життя. На цьому етапі актуалізується потреба у життєвому самови­значенні: визначенні сенсу життя, місця у світі дорослих людей, виборі духовних, моральних, соціальних орієнти­рів, професії. Провідним видом діяльності у цьому віці є навчально-професійна. Виховні зусилля повинні бути спрямовані на сприяння становленню у старшокласників самості (почуття неповторності, цілісної Я-концепції), са­мовизначення, розвитку світогляду тощо. За сприятливих умов учень є активним, зацікавленим суб'єктом вихован­ня, педагог повинен уміло керувати його самовихованням.


Читайте також:

  1. IV. Самовиховання.
  2. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  3. Анкета вивчення гігієнічних навичок дітей і підлітків
  4. Аномалії особистого розвитку підлітків
  5. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  6. Б) Принцип народності виховання
  7. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  8. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  9. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  10. В галузі фізичного виховання
  11. В якому варіанті вказані принципи системи фізичного виховання?
  12. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії




Переглядів: 1238

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вікові та індивідуальні аспекти виховання | Індивідуальний підхід у вихованні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.