Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Факторний аналіз прибутку від операційної діяльності

На підприємстві, яке виробляє багато видів продукції виникає необхідність в аналізі впливу чинників на операційний прибуток. До чинникiв, що впливають на операцiйний прибуток, належать змiни:

- цiни на реалiзовану продукцiю;

- обсягiв реалiзацiу продукцiю;

- структури реалiзованоу продукцiї;

- собiвартостi одиницi продукцiї;

- собiвартостi продукцiї за рахунок структурних зрушень у складi продукцiї.

Суть методики розрахунку впливу на операцiйний прибуток наведених чинникiв полягає в послiдовному аналiзi кожного з них, тобто припускасться, що iншi чинники у цей час на прибуток не впливають.

1. Вплив на прибуток змiн обсягiв реалiзацi продукцi

(9.20)

де Qi1, Qi0 - обсяг реалiзацiї i-го виду продукцiї відповідно у звiтному і попередньому періоді перiодi; рi1, рi0 - цiна реалiзацiї i-го виду продукцiї у перiодi вiдповiдно звiтному та попередньому, n – кількість видів продукції, які випускає підприємство, відповідно і приймає значення від 1 до n; Р0 – прибуток від реалізованої продукції за попередній період; S1,0 – фактична собівартість реалізованої продукції у звітному періоді, що розрахована у цінах і тарифах попереднього періоду:

(9.21)

sі1, sі0 – собівартість і-го виду продукції відповідно в звітному і в попередньому періоді, Qi1 - обсяг реалiзацiї i-го виду продукцiї у звiтному перiодi; S0 – фактична собівартість реалізованої продукції в попередньому періоді.

(9.22)

де Qi0 - обсяг реалiзацiї i-го виду продукцiї у попередньому перiодi.

Тобто, для кожного виду продукції встановлюється – скільки додатково було одержано прибутку тільки завдяки збільшення обсягу виробництва окремого виду продукції. Для зручності порівняння обсяги виражені через собівартість (з метою уникнення впливу цінового чинника). Потім одержані значення додаються.

2. Визначають вплив на прибуток змін у структурі реалізованої продукції

(9.23)

Де V0 – обсяг реалізації продукції у попередньому періоді; V1,0 – обсяг реалізації продукції у звітному періоді за цінами попереднього періоду:

(9.24)

3. Вплив на прибуток змін собівартості продукції за рахунок структурних зрушень у складі продукції

(9.25)

4. Вплив на прибуток змін собівартості реалізованої продукції

(9.26)

5. Вплив на прибуток змiн цiни на реалiзовану продукцію:

(9.27)

Тобто, для кожного виду продукції встановлюється – скільки можна одержати прибутку, додатково завдяки реалізації обсягів виробництва у звітному періоді за цінами, що відрізняються від цін попереднього періоду. Потім одержані значення додаються, тобто визначається на скільки змінився прибуток за рахунок зміни цін при незмінному обсягу реалізації.

6. Перевірка. Сукупний вплив чинників на зміну прибутку від реалізації продукції

(9.28)

7. Загальне збільшення операційного прибутку

(9.29)

Де, Р1, Р0 – значення операційного прибутку довідно в звітному і попередньому роках, ΔРО – збільшенняі інших операційних доходів.

 

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автоматизація банківської діяльності в Україні




Переглядів: 993

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Факторний аналіз рентабельності активів та рентабельності виробництва | Розподіл витрат і валова маржа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.