Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сучасний стан сформованості предметної компетентності старшокласників у процесі вивчення предметів фізико-математичного циклу

Видатний психолог Л. Виготський, аналізуючи кризу у психології, зробив висновок, що глибинною причиною кризи була відірваність теорії від практики [35]. Аналогічні думки щодо педагогічної науки висловлювала італійський педагог М. Монтессорі. Вихід з такої кризи вчені вбачали в тому, щоб практичні дисципліни зайняли принципово інше місце в науці. Саме практика мала б увійти в найглибші основи наукових дій та перебудувати їх з початку до кінця; практика має обумовлювати завдання й бути верховним суддею теорії, критерієм істини; вона диктує, як конструювати поняття і як формулювати закони [149]. Звісно, мова не йде про домінування емпіризму на шкоду глибині й ґрунтовності теоретичних узагальнень у педагогіці, разом з тим, будь-які теоретичні розвідки варто перевіряти дослідницьким шляхом.

Перш ніж розпочинати дослідницьку роботу, варто конкретизувати ті показники й критерії, за якими можна відстежувати динаміку сформованості предметних компетентностей старшокласників під час вивчення предметів фізико-математичного циклу.

Для цього був проведений аналіз науково-методичної літератури, метою якого було:

- з’ясування змісту поняття «критерії»;

- визначення критеріїв і показників вияву предметної (фізичної, математичної) компетентності в учнів старшої школи;

- визначення рівнів сформованості предметної (фізичної, математичної) компетентності учнів старшої школи.

У дослідженнях учених [105, 207, 210] говориться, що критерій (від грецької kriterion – засіб для судження) – це матеріалізована ознака, за допомогою якої оцінюється ступінь досягнення мети, кількісна міра деякого явища. У свою чергу, показник є конкретним проявом сутності якостей процесу чи явища, складником критерію. Отже, критерій як загальна характеристика педагогічного явища чи об’єкта може мати кілька чи навіть багато показників.

Проблема діагностування критеріїв сформованості компетентностей школярів старшої школи перебуває в колі уваги вітчизняних та зарубіжних вчених. Нас у їх доробках цікавили переважно погляди стосовно критеріїв і показників предметної компетентності учнів. Результати аналізу досліджень учених з цього питання представлені у таблиці 1.

Таблиця 1


Читайте також:

  1. CMM. Групи ключових процесів
  2. CMM: зрілість організацій і процесів
  3. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу
  6. II. Вивчення нового матеріалу
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предметна компетентність як фактор успішної підготовки старшокласників до життя | Аналіз наукових праць щодо діагностування сформованості предметної компетентності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.