Оцінка конкурентоспроможності потенціалу підприємства
Оцінка конкурентоспроможності потенціалу підприємства передбачає комплексну порівняльну характеристика, яка відображає рівень переважання сукупності показників оцінки можливостей підприємства, що визначають його успіх на певному ринку за певний проміжок часу стосовно сукупності аналогічних показників підприємств-конкурентів. Для цього необхідно скористатися наступними формулами.
Метод набору конкурентоспроможних елементів:
1. Передовсім формується перелік індикаторів (INDj, де j = 1 ... m), які беруть за базу оцінки конкурентоспроможності конкретного виду продукції, що оцінюється.
2. Експертним способом для кожного індикатора встановлюється його вага (Vagaj, де j = 1 ... m) у загальній оцінці за умови, що ∑Vagaj = 1.
3. Службою маркетингу підприємства-об’єкта оцінки пропонується n-вибір підприємств з аналогічною продукцією, які є найближчими конкурентами.
4. На підставі отриманої інформації будують матрицю визначення конкурентоспроможності одиниці продукції підприємства, що служить об’єктом оцінки (табл. 1).