Матриця визначення конкурентоспроможності одиниці продукції
№
Вага індикатора
Vaga1
Vaga2
Vaga3
...
Vagam
Rangi
KSopіа
Індикатор
IND1
IND2
IND3
...
INDm
Підприємство
абс. зн.
ранг Rij
абс. зн.
Рранг Rij
аабс. зн.
рранг Rij
...
...
абс. зн.
рранг Rij
Об’єкт оцінки
...
...
...
n
5. За допомогою абсолютних значень вибраних індикаторів визначають ранги одиниці продукції (Rij).
6. Обчислюють зважений на вагу індикатора загальний ранг одиниці продукції кожного підприємства, що бере участь у масиві оцінки, за формулою:
7. Після встановлення загальних рангів знаходять підприємство-лідер (L) та підприємство-аутсайдер (A) щодо даної одиниці продукції, а також діапазон відстані аутсайдера від лідера (Dv) за формулою:
Dv = RangA – RangL
Діапазон відстані аутсайдера від лідера дає уявлення про розмежування підприємств у конкурентному середовищі, а саме:
- чи належить підприємство до кола лідерів чи аутсайдерів?
- чи вигідне в нього становище в зоні очікування нападу?
- чи правильно воно використовує свої можливості?
8. Конкурентоспроможність одиниці продукції визначають за формулою:
KSopіа = (RangA – Rangi) / Dv
9. Для визначення конкурентного статусу підприємства за всією номенклатурою продукції, що її воно виготовляє, необхідно провести аналогічні розрахунки для всіх видів продукції, а потім звести отримані результати в підсумкову таблицю, де має бути наявна також інформація щодо структури виробництва продукції за проектною потужністю та фактичними обсягами продажу (табл. 2).
Таблиця 2
Підсумкова таблиця для визначення конкурентоспроможності потенціалу підприємства-об’єкта оцінки
№
Продукція
KSopіа
Структура виробництва продукції за проектною потужністю (Sv)
Структура фактичного продажу продукції (Sp)
Скорегована KSopіа на Sv (р. 2 · р. 3 / 100)
Скорегована KSopіа на Sp (р. 2 · р. 4 / 100)
Резерв конкуренто- спроможності RKSіа (р. 5 – р. 6)
Ранг конкурентоспро- можності потенціалу підприємства, Rangкпп
...
а
Конкурентоспроможність потенціалу підприємства
10. Ранг конкурентоспроможності потенціалу підприємства визначається за формулою:
Rangкпп = KSopіа · (1 – RKSіа)
11. Рівень конкурентоспроможності потенціалу підприємства розраховується, як середній ранг конкурентоспроможності за всією номенклатурою продукції.