Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сomposition writing

XIX. Write a composition (150 words) on one of the topics offered:

“Why I will Limit My Movie Watching Hours.”

“Is Cinema an Essential Piece of Art of the XXI Century?”

“Will I Take My Future Children to the Cinema?”

“Can Contemporary People Do without Cinema Nowadays?”

PART 2

PERFORMING ARTS IN THE MODERN WORLD

Pre-reading task

 

I. Read the definitions of the words ‘perform’ and

‘art’ and say what youconsider ‘performing arts’ to be.

PERFORM – to act a play, to play music, to do tricks etc. before an audience with the entertaining purpose

[6; p. 117].

ART – the creation or expression of what is beautiful, especially in visual form; fine skill or aptitude in such expression [6; p. 43].

While formulating your understanding of the ’performing arts’, make use of the following conversational formulas:

 

1. I believe…; 6. As far as I can judge…;

2. I suppose…; 7. They are certainly…;

3. Most probably…; 8. I am completely sure that…;

4. Most likely…; 9. It seems to me…;

5. If I’m not mistaken…; 10. I guess…;

 

II. Study the following word-combinations, guess their

meanings and explain how you understand them, using the above conversational formulas:

a) drama; b) comedy; c) variety; d) illumination;

e) audience; f) talent; g) musical accompaniment;

h) play; i) cast; j) theatre; k) acoustic effect

III. Read the text about theatres, concentrate on different types of them and make a list of different theatre genres, mentioned in it.


Читайте також:

  1. Abstract writing
  2. Evaluate your composition according to the main principles of good writing: unity, coherence, and emphasis.
  3. Ex.4 Writing
  4. Exercise 18. Translate text 3 in writing.
  5. Focus on Writing
  6. Formulaic language for abstract, summary and critique writing
  7. Guided letter writing practice
  8. Guided letter writing practice
  9. Guided letter writing practice
  10. Guided letter writing practice
  11. Guided letter writing practice
  12. Guided letter writing practice




Переглядів: 506

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Debate work | AT THE THEATRE

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.