Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Змістовий модуль 1. Основи управління персоналом організації

Полтавська державна аграрна академія

Кафедра менеджменту

Методичні рекомендації для самостійної роботи з дисципліни «Менеджмент і адміністрування (Управління персоналом)» для студентів

Напряму підготовки «Менеджмент» ОКР «Бакалавр»

 

 

 

Полтава – 2014


Автор: Сердюк О.І., доцент кафедри; Лєщина О. Г.

 

Рецензент:О. В. Березін, завідувач кафедри економіки підприємства Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», доктор економічних наук, професор.

 

 

Методичні рекомендації затверджені на засіданні кафедри менеджменту 1 вересня 2014 р., протокол № 1.

 

 

Завідувач кафедри менеджменту

д. держ. упр., професор Т. М. Лозинська

 

 

Методичні рекомендації затверджені на засіданні науково-методичної ради напряму підготовки «Менеджмент» 1 вересня 2014 р., протокол № 1.

 

 

Голова науково-методичної ради

напряму підготовки менеджмент,

к.е.н., доцент О. І. Сердюк

 


ЗМІСТ

 

Вступ
Змістовий модуль 1. Основи управління персоналом організації  
Тема 1. Управління персоналом у системі менеджменту організацій
Тема 2. Управління персоналом як соціальна система
Тема 3. Кадрова політика і стратегія управління персоналом організації  
Тема 4. Кадрове планування в організаціях
Тема 5. Організація набору та відбору персоналу
Змістовий модуль 2. формування персоналу організації
Тема 6. Організування діяльності та функції служб персоналу
Тема 7. Формування колективу організації
Тема 8. Згуртованість та соціальний розвиток колективу
Змістовий модуль 3. розвиток персоналу організації
Тема 9. Оцінювання персоналу в організації
Тема 10. Управління розвитком і рухом персоналу організації
Тема 11. Управління процесом вивільнення персоналу
Тема 12. Соціальне партнерство в організації
Тема 13. Ефективність управління персоналом
Рекомендована література
ДОДАТКИ

Вступ

 

У сучасних умовах особливо важливе значення має раціональне використання людських ресурсів в організації всіх форм власності. Вирішення важливих проблем інноваційного економічного і соціального розвитку країни неможливе без удосконалення методів керівництва, зміни стилю господарювання, психології і мислення керівників, поліпшення дисципліни, підвищення відповідальності персоналу всіх ланок виробництва та управління. Управління персоналом є однією із найважливіших сфер діяльності організації, яка може багаторазово підвищити ефективність будь-якого виробництва, а вивчення дисципліни «Менеджмент і адміністрування (Управління персоналом)» обумовлено об’єктивними якісними змінами, що характеризують сучасну діяльність, активну і визначальну роль людських ресурсів в управлінні підприємством.

Мета навчальної дисципліни «Менеджмент і адміністрування (Управління персоналом)»; формування комплексу теоретичних знань і практичних навичок щодо формування та реалізації кадрової політики в сучасних організаціях, раціонального відбору працівників на посади та формування дієвого трудового колективу, оцінювання та розвитку працівників, а також цілеспрямованого використання їх потенціалу.

Завдання: теоретична та практична підготовка студентів з питань:

- формування ефективної системи управління персоналом в організації:

- обґрунтовування концептуальних засад та методологічних принципів управління персоналом;

- формування та аналіз стану кадрової політики організації;

- проектування системи управління персоналом та нормативної чисельності працівників кадрової служби підприємства;

- управління соціальним розвитком трудового колективу;

- формування успішної команди як соціального утворення:

- застосування сучасних методів планування та прогнозування потреб у персоналі: організування набору і відбору персоналу в організації;

- навчання, підвищення кваліфікації та перекваліфікація працівників на етапі розвитку персоналу організації;

- управління діловою кар'єрою та службово-посадовим рухом управлінців з метою їх розвитку;

- атестування персоналу та використання результатів у системі мотивування;

- оцінювання ефективності та результативності управління персоналом.

Результатом вивчення дисципліни є оволодіння професійно-функціональними знаннями та вміннями:

- розуміти сучасні проблеми управління персоналом в Україні;

- розуміти місце та значення управління персоналом у системі менеджменту організацій;

- знати основні принципи управління персоналом у сучасній системі менеджменту;

- розуміти сутність системного підходу до змісту функцій з управління персоналом в організації;

- забезпечувати процес управління персоналом необхідною інформацією та документацією, вміти будувати активну кадрову політику організації, зокрема визначати основні заходи з її формування та реалізації:

- володіти навичками кадрового планування з метою визначення оптимальної чисельності та структури працівників;

- вміти проводити об'єктивний аналіз кадрової роботи на основі кадрового моніторингу;

- знайти та вміти розробляти необхідні кадрові документи;

- знати основні функції кадрової служби, у т.ч. менеджера з персоналу;

- вміти будувати раціональну структуру кадрової служби підприємства:

- застосовувати основні статті трудового законодавства в Україні за ситуацією;

- володіти вмінням формувати згуртований трудовий колектив організації та управляти ним:

- розуміти сутність позитивного соціально-психологічного клімату в колективі та пропонувати заходи щодо його покращання;

- вміти характеризувати індивідуальні особливості (сильні та слабкі риси характеру) працівника підприємства;

- знати джерела пошуку кандидатів на вакантні посади в організацію та обирати з них найбільш економічно доцільні;

- володіти методами ефективного комплектування штату та адаптації працівників на підприємстві;

- вміти проводити співбесіду з кандидатами на вакантні посади в організацію та аналізувати анкетні дані;

- складати план заходів із профорієнтаційної роботи в трудовому колективі підприємства;'

- розробляти пропозиції до плану соціального розвитку трудового колективу підприємства.

- володіти методами раціонального оцінювання працівників та вміти їх застосовувати в кожній конкретній організації;

- мати цілісне уявлення про систему розвитку персоналу організації;

- знати форми та методи навчання працівників та застосовувати їх залежно від потреб організації;

- володіти навичками розрахунку показників руху кадрів в організації;

- вміти документально оформляти рух працівників на підприємстві;

- мати уявлення про сутність соціального партнерства в організації та знати зміст колективного договору;

- вміти забезпечувати високий рівень трудової дисципліни працівників на підприємстві та підвищувати його:

- готувати пропозиції щодо проведення економічно обґрунтованої політики вивільнення персоналу та попередження плинності кадрів:

- вміти оцінювати рівень ефективності роботи з персоналом підприємства за різними показниками.

 

Тематичний план вивчення дисципліни «Менеджмент і адміністрування (Управління персоналом)» студентами освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» складається з:

Тема 1. Управління персоналом у системі менеджменту організацій.

Тема 2. Управління персоналом як соціальна система.

Тема 3. Кадрова політика і стратегія управління персоналом організації.

Тема 4. Кадрове планування в організаціях.

Тема 5. Організація набору та відбору персоналу.

Тема 6. Організування діяльності та функції служб персоналу.

Тема 7. Формування колективу організації.

Тема 8. Згуртованість та соціальний розвиток колективу.

Тема 9. Оцінювання персоналу в організації.

Тема 10. Управління розвитком і рухом персоналу організації.

Тема 11. Управління процесом вивільнення персоналу.

Тема 12. Соціальне партнерство в організації.

Тема 13. Ефективність управління персоналом.


Змістовий модуль 1. Основи управління персоналом організації


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  3. ERP і управління можливостями бізнесу
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I. Фізичні основи механіки
  6. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  7. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  8. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  9. ISO9000. Як працює система управління якістю
  10. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  11. Oracle Управління преміальними
  12. PR-відділ організації: переваги і недоліки




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Тема 1. Управління персоналом у системі менеджменту організацій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.