Тема 1. Управління персоналом у системі менеджменту організацій
Теоретичні питання для самостійного опрацювання
1.Роль та значення управління персоналом як науки.
2.Людина як суб'єкт і об'єкт управління персоналом.
3.Орієнтація персоналу на корпоративну культуру.
4.Особливості та роль персоналу в досягненні конкурентоспроможності сучасних організацій.
5.Проблеми та тенденції у кадровому менеджменті успішних компаній.
6.Етапи історичного розвитку управління персоналом.
7.Особливості управління персоналом у закордонних компаніях: можливості використання досвіду.
Практичні завдання для самостійного опрацювання
Практичне завдання 1
Розкрийте взаємозв’язок курсу «Управл1ння персоналом» з дисциплінами, що вивчалися Вами у попередніх навчальних семестрах. Визначте роль та місце дисципліни у підготовці майбутніх спеціалістів.. Які навички з управління персоналом повинні бути притаманні менеджерам, що працюють в умовах ринкової економіки?
Практичне завдання 2
Проаналізуйте функції кадрових служб, що працюють за старими технологіями (табл. 1), i наведіть перелік функцій, які необхідні для роботи кадрових служб в умовах ринкової економіки (що працюють за новими технологіями).
Таблиця 1
Порівняльний аналіз функцій кадрових служб, що працюють за старими і новими технологіями
№. п/п
Функції кадрових служб, що працюють за старими технологами
Функції кадрових служб, що працюють за новими :технологіями
Ведення особистих карток, трудових книжок працівників підприємства
Документальне оформлення наймання, переміщення, звільнення, заохочення i т. д. працівників (підготовка наказів)
Ознайомлення персоналу з наказами з особового складу
Оформлення довідок
Ведення карток на військовозобов’язаних
б
Листування з райвійськкоматом
Складання звітів
Оформлення пенсій
Оформлення документів для призначення допомоги дітям
Складання опису справ, ведення архіву справ
Перепідготовка наказ1в про стимулювання i стягнення
Продовж. табл. 1
Оформлення лист1в з тимчасової непрацездатності
Ведення табельного обліку
Ведення особових справ робітників
Організація підвищення кваліфікації
Консультування робітників
Листування зі сторонніми організа-ціями, кадровими агентствами i т. д.