Проводжу фронтальне опитування учнів за запитаннями підручника [с. 32—33].
Індивідуальні завдання.
1) Розв’яжіть юридичні ситуації.
а) Закон України «Про міліцію» передбачає, що у своїй діяльності міліція підпорядковується Міністерству внутрішніх справ України, а начальники міських, районних управлінь Міністерства внутрішніх справ України призначаються і звільняються з посади Міністром внутрішніх справ України. Верховна Рада Автономної Республіки Крим прийняла відповідний нормативний акт, згідно з яким було утворено окреме Міністерство внутрішніх справ АРК і призначено міністра;
б) Закон України «Про освіту» визначає, що кошти, виділені школам із бюджету, не підлягають зменшенню в разі наявності додаткових джерел (оренда, спонсорська допомога тощо). Районна рада, посилаючись на фінансові труднощі, прийняла рішення про скорочення на 10 % коштів, що виділяються школам, які здають приміщення в оренду.
2) Відтворіть на дошці схему «Види нормативно-правових актів».
Організує колективну роботу за аналізом запропонованих учнями рішень юридичних ситуацій.
Гра «Семафор».
Викликаю до дошки трьох учнів, кожному з яких видаю по дві картки з написами «Індивідуальний акт» та «Нормативний акт». Завдання полягає у тому, щоб перевірити вміння учнів розрізняти індивідуальні та нормативні правові акти, назви яких оголошую (перелік див. с. 17). Учні повинні визначитися і підняти відповідну картку з назвою.