Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виконання завдання 3

 

У разіроботи одного пристрою дану задачу можна подати у вигляді одноканальної СМО з необмеженою чергою.

 

 

Рис.3. Граф СМО з очікуванням

 

Стан S0 відповідає вільному каналу; S1 – канал зайнятий і черги немає, S2 – канал зайнятий і одне замовлення пербуває у черзі; S3 – у черзі два замовлення і т.д. У стані Sk – канал зайнятий і у черзі к - 1 замовлення. За стрілками зліва направо систему з одного стану в інший переводить потік замовлень інтенсивністю l, а за стрілками справа наліво - потік обслуговувань інтенсивністю m. Кожного разу під час переходу з одного стану в інший черга змінюється на одиницю.

Для визначення ймовірності початкового стану можна використати рівняння (4).

0 = mр1.

Звідси

р1=(l/m)p0.

Величину інтенсивністі навантаження визначаємо за формулою:

r=l/m=0,33

Для стійкої роботи СМО з очікуванням потрібно, щоб середня інтенсивність потоку обслуговування була більше інтенсивності потоку замовлень, тобто l < m, отже, r < 1. Якщо l > m, система не впорається з обслуговуванням і черга буде зростати до нескінченності.

З використанням введених позначень, ймовірність стану S1 можна записати у вигляді:

р1=rp0. (9)

Використовуємо рівняння Колмогорова для стану S1:

lp1+mp1=lp0+mp2.

Оскільки lp0=mp1 та mp2=lp1,

p2=p1l¤m = r2 p0.

Аналогічно для стану S2: p3 = r3 p0 . І.т.д.:

pk=rk×p0. (10)

Для визначення р0 запишемо вираз для суми ймовірностей:

p0 + r p0 + r2 p0 +…+ rk p0 = 1.

Звідси отримуємо

pk=rk(1-r). (11)

Використовуючи цей вираз, можна визнаємо характеристики СМО з очікуванням, важливі для її функціонування: середню довжину черги Lq, середнє число замовлень в системі Ls, середній час перебування замовлення в системі Ws, середня тривалість очікування замовлення у черзі Wq і ймовірність утворення черги рк.

З ймовірністю p2 у черзі перебуває одне замовлення, з ймовірністю p3 – два замовлення і з ймовірністю pk у черзі – (k-1) замовлення.

Отже,

Lq=1p2 +2p3 +…+(k-1)pk=r2(1-r)(1+2r+3r2+…+krk-1).

Тому середня довжина черги:

Середня кількість замовлень, що перебуває у системі обслуговування Ls, складається з середньої кількості замовлень у черзі та середньої кількості замовлень на обслуговуванні (включаючи інтервали, коли черги не було):

Ls=0p0+1p1+2p2+…+ kpk.

Ця величина набуває значення 0, коли канал вільний, ймовірність такого стану дорівнює p0 = 1 - r.

Якщо канал зайнятий і одне замовлення обслуговуються Ls = 1, ймовірність такої події: p1=1 – p0 = r.

Отже,

(12)

Середній час очікування у черзідорівнює середній кількості замовлень у черзі, поділеному на інтенсивність потоку обслуговування:

Ймовірність утворення чергидорівнює ймовірності того, що у системі буде більше однієї вимоги, тобто:

Pk = 1– p0 – p1=1– (1 – r) – r(1 – r) = r2(13)

Середній час перебування замовлення у системі

=1.

 


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  3. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  4. II. Завдання
  5. II. Завдання на проект.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 3 | Завдання 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.