МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лабораторна робота № 4Тема: Центральне гальмування спинномозкових рефлексів. Мета Упевнитися в наявності внутрішньоцентральних низхідних гальмівних впливів у нервовій системі.
Питання для самопідготовки 1. Характеристика проведення збудження по нервовим волокнам. 1.1 Швидкість проведення збудження. 1.2 Втома нервового волокна. 1.3 Можливість функціонального блоку проведення збудження. 2. Методика проведення роботи у вивченні центрального гальмування спинномозкових рефлексів (І.М. Сеченов).
Короткі теоретичні відомості Нервові волокна проводять збудження за двома напрямками. Якщо нанести подразнення на будь-яку ділянку нерва, то потенціал дії буде розповсюджуватись з двох сторін місця подразнення. Збудження проводиться ізольовано у кожному нервовому волокні. Це зумовлено тим, що токи у міжклітинної рідини стволу, які мають низький опір, майже не проникають у незбудженні нервові волокна із-за великого опору їх оболонок. Ізольоване проведення імпульсів по нервовим волокнам забезпечує точний аферентний та еферентний вплив функціонально різнорідних волокон нерву. Але при одночасному подразненні великої кількості нервових волокон. Можливе збудження інших волокон, що супроводжують, та посилання нервових впливів. Передача збудження по нервовим імпульсам є найбільш швидкісним серед відомих способів передачі інформації на значні відстані в організмі. Швидкість проведення збудження може досягнути 120 метрів за секунду. Швидкість передачі гуморальних впливів, обмежується швидкістю кровотоку. Повний кровообіг частка крові в організмі людини робить за 22 секунди. При нормальному постачанні кисню та поживних речовин нерв, який проводить збудження практично невтомний. Це зумовлюється тим, що при проведенні одного потенціалу дії (ПД) по нервовому волокну використовується всього одно мільйонна частина запасів трансмембранних іонних градієнтів для чого потрібні невеликі кількості АТФ для відновлення іонних градієнтів. Витрата енергії у нервовому волокні на одиницю маси у 16 разів менша, ніж у цілому організмі, в умовах основного обміну, та в мільйон разів менша, ніж у працюючому м’язі. Порушення фізіологічної неперервності нервових волокон виникає при дії електричного струму, анастетиків, запаленні, гіпоксії, охолодженні. З’являється можливість функціонального блоку проведення збудження при морфологічній цілісності волокна (за Н.Є. Введенським). Після закінчення дії зазначених вище факторів проведення збудження по волокнам нерву відновлюється. Причиною блоку проведення збудження є інактивація Na-каналів.
Методика проведення роботи Відкривають у жаби головний мозок. Це робить наступним способом. Загортаємо у рушник жабу, тримаючи її у лівій руці та робимо Т-подібний надріз на шкірі голови. Зрізаємо всі шкірні шматки та оголюємо черепну коробку. Гостру браншу маленьких ножиць, вводимо у порожнину черепа та робимо поперечний розріз черепної кришки. Зсковзуючи ножицями по внутрішній поверхні черепу, щоб не порушити мозок. Після цього розрізаємо кість з боків черепу і видаляємо черепну кришку. Знаходимо у головному мозку осередок зорових бугрів, гострим скальпелем проводимо над ними поперечний розріз та вичерпуємо тканину мозку вище розрізу. Підвішуємо жабу за нижню щелепу на штативі, та визначаємо час рефлексу по Тюрке. Через 2-3 хвилини, попередньо висушив поверхню головного мозку фільтрувальним папером, наносимо кришталик повареної солі на зорові бугри та фіксуємо час рефлексу. Після чого видаляємо кришталик повареної солі, а мозок ретельно відмиваємо фізіологічним розчином. Через 5 хвилин знову визначаємо час рефлексу.
Оформити протокол лабораторної роботи, записавши час рефлексу, який отримали після першого, другого та третього досліду. Проаналізуйте результати дослідів та сформулюйте загальний висновок з проведених вами спостережень.
Контрольні питання 1. Хто та в якій постановці досліду знову “відкрив” явище гальмування вищерозташованними відділами мозку периферійних рухових рефлексів? 2. Яка головна умова в ЦНС пов’язана з пам’яттю мислення, переробкою інформації, формуванням складних поведінкових актів? 3. Чим пояснюється практична невтомність нервового волокна? 4. Які фактори викликають порушення фізіологічної неперервності нервових волокон? Читайте також:
|
||||||||
|