МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Параметри вибірки. Розподіл середніх значень.На експерименті ми отримуємо не генеральні сукупності, параметри яких обговорювалися вище, а вибірки кінцевого об'єму . При цьому виникають наступні питання: 1. Як по параметрах вибірки оцінити параметри генеральної сукупності? 2. Яку величину взяти за міру точності результату? 3. Яке співвідношення між довірчими інтервалами і довірчою ймовірністю? Основні параметри вибірки: 1. Вибіркове середнє - ; 2. Дисперсія вибірки - Для різних вибірок (серій вимірювань) одного і того ж об'єму n ми будемо отримувати різні значень як , так і . Усереднивши x по великому (в граничному випадку рівному – нескінченності) числу вибірок, ми отримаємо . Усереднюючи знайдемо співвідношення : . Тому для того, щоб виконалося це співвідношення в знаменнику виразу повинно стояти не , як у виразі (2) а . Ці результати підказують, що, маючи в розпорядженні одну вибірку, в якості якнайкращого наближення до слід узяти , а якнайкращою оцінкою буде . Значення - випадкова величина. Узявши як якнайкращу оцінку вимірюваної величини, ми повинні з'ясувати, як поводиться відхилення величини від істинного значення, оскільки саме це відхилення, а не розкид окремих вимірювань, визначить похибку остаточного результату експерименту. Теорія і досвід показують, що розкид значень залежить від числа вимірювань в кожній серії. Чим більше вимірювань в серіях, тим менше виявляється розкид середніх значень, іншими словами, тим точніше середнє значення відповідає істинному. Якщо число вимірювань скінчене то рівність уже не буде точною , але і у цьому випадку є найкращою оцінкою істинного значення х. Позначимо цю знайдену оцінку через : Якщо ми провели невелике число вимірювань і знайшли оцінку істинного значення то нас буде цікавити якість цієї оцінки. Оскільки величина є випадковою величиною, тому теж потрібно говорити про розподіл величини тобто про імовірність зустріти різні значення . В теорії похибок доведено, що якщо розподіл являєтьсягаусовим,то і розподілоцінки буде мати таку ж функціональную форму:
Центр цього розподілу , природно , також лежить при , але величина дисперсії буде іншою і визначатиметься за формулою . Дисперсія середнього із результатів вимірювань в разів менше, ніж дисперсія результату окремого вимірювання,отже - оцінка для xіст, в разів краща, ніж будь-який з одиничних вимірів . Таким чином, для скінченої вибірки дисперсію середнього значення розраховують за за формулою: . Цю величину називають середньоквадратичним відхиленням середнього значення і дана величина може бути прийнята за міру похибки, що міститься в оцінці . Для більш повного судження про цю похибку вводять поняття довірчої імовірності і довірчого інтервалу, зміст яких розглянемо нижче. Читайте також:
|
||||||||
|