Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система органів виконавчої влади, які здійснюють державн управління у сфері фінансів

 

У фінансовій діяльності беруть участь практично всі державні органи залежно від їх компетенції, що встановлена Конституцією і законами України, іншими актами законо­давства, які визначають їх правовий статус.

Державна політика у фінансовій сфері проводиться Верховною Радою України,яка затверджує загальнодержавні програми, Державний бюджет України та внесення змін до нього, здійснює контроль за виконанням Державного бюджету України, приймає рішення щодо звіту про його виконання. Також ст. 92 Конституції України визначає, що виключно законами України вирішуються найважливіші питання у фінансовій сфері.

Управління фінансами здійснюють органи виконавчої влади, що поділяються на:

1) органи загальної компетенції (Кабінет Міністрів України, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування);

2) органи спеціальної (галузевої, міжгалузевої) компетенції, які розподіляються на дві підгрупи:

а) органи, що здійснюють фінансову діяльність поряд із своїми основними функціями (міністерства, інші центральні органи виконавчої влади із спеціальним статусом, за винятком Міністерства фінансів України);

б) органи, для яких фінансова діяльність є основною (Міністерство фінансів України, Державна податкова адміністрація України та ін.). Ці органи створені спеціально для здійснення фінансової діяльності.

Безпосереднє управління фінансами стосується лише фінансів, власником яких є держава.

Президент України також має певні повноваження щодо фінансової сфери: він призначає Міністра фінансів; представ­ляє на затвердження Верховної Ради кандидатуру Голови Національного банку України.

Значними повноваженнями в галузі управління фінансами наділений Кабінет Міністрів України. Згідно із ст. 116 Конституції України він забезпечує: проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; розробку проекту Закону про Державний бюджет України; виконання затвердженого Державного бюджету України; подання Верховній Раді звіту про виконання Державного бюджету України.

Оперативне управління фінансами здійснюється через спеціалізовані державні органи виконавчої влади. Систему державних фінансових органів України очолює Міністерство фінансів України — центральний орган виконавчої влади по управлінню фінансами. Міністерство фінансів України прогнозує розвиток економіки, розробляє проект Державної програми економічного і соціального розвитку, проект Державного бюджету України. Для управління фінансами Міністерство фінансів України згідно з Положенням про нього наділене повноваженнями, що в сукупності складають три групи:

1) повноваження, що випливають та пов'язані з функціями по складанню і виконанню Державного бюджету України, контролю за його виконанням;

2) повноваження по застосуванню заходів у випадках порушень встановленого порядку виконання Державного бюджету України, припинення фінансування;

3) повноваження щодо регулювання співвідношення коштів Державного бюджету України і місцевих бюджетів в процесі їх виконання.

Органами Міністерства фінансів України на місцях є фінансові органи місцевих державних адміністрацій. Вони розробляють проекти відповідних бюджетів, організують виконання бюджетів, забезпечують надходження коштів у позабюджетні фонди, встановлюють на основі рішення відповідної ради розмір місцевих зборів та оголошують місцеві добровільні позики.

Особливим центральним органом виконавчої влади, статус якого прирівнено до державного комітету України, є Державне казначейство України, утворене відповідно до Указу Президента України від 27 квітня 1995 р. Основним завданням Державного казначейства України є: організація виконання Державного бюджету України; контроль за його виконанням та регулюванням відносин між Державним бюджетом України та позабюджетними фондами; короткострокові прогнози обсягів державних фінансових ресурсів і подання інформації Верховній Раді та Президенту України.

Щодо системи податкових органів, то вона включає декілька досить розгалужених структур.

Державна податкова служба України є центральним органом виконавчої влади, яку очолює Голова. Голови державних податкових служб в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі призначаються на посаду та звільняються з посади Президентом України. Головними завданнями Державної податкової служби України є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, вірністю обчислення і сплати податків; прийняття рішень по накладанню фінансових санкцій і адміністративних штрафів; прийняття нормативних і методичних документів з питань оподаткування. Податкова міліціяє специфічним правоохоронним органом, що забезпечує економічну безпеку держави при надходженні податкових платежів до бюджету. Якщо діяльність податкових інспекцій пов'язана зі стягненням податків, то податкова міліція здійснює стягнення податкових платежів.

Складовою частиною фінансової системи є й митна справа, яка включає в собі організацію переміщення товарів і предметів через митний кордон України, обкладення їх митом. Митна справа здійснюється безпосередньо митними органами,які і вирішують питання митного оподаткування.

Органом державного фінансово-економічного контролю, утвореним Верховною Радою України, є Рахункова палата, яка здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких органів держави. Рахункова палата забезпечує єдину систему контролю за виконанням Державного бюджету України і використанням позабюджетних фондів.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  3. ERP і управління можливостями бізнесу
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. II Державна дума
  6. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  7. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. Oracle Управління преміальними
  11. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  12. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.




Переглядів: 853

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційно-правові засади державного управління у сфері фінансів | Управління в галузі бюджетної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.