Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тести, вправи, завдання

Тест №1.За яким критерієм виділені дані підприємства?


а) приватні;

б) державні;

в) казенні;

г) малі, середні, великі;

д) колективні;

е) комунальні;

є) кооперативні;

ж) акціонерні товариства;

з) унітарні;

и) корпоративні.


 

Тест №2.Державні підприємства створюються, як правило, в тих галузях економіки, які:

а) є стратегічно важливими для розвитку національної економіки;

б) мають високотехнічне виробництво;

в) займаються виробництвом суспільних благ;

г) забезпечують значні прибутки.

 

Тест №3.Визначте, які з перелічених видів діяльності мають ознаки підприємницької:

а) транспортна фірма здійснює перевезення вантажів іншого підприємства;

б) лікар, що працює у приватному лікувальному закладі за контрактом, надає послуги хворим;

в) юрист, що має власну адвокатську контору, веде справу клієнта;

г) підприємець дає кошти на будівництво дитячого будинку.

 

Тест №4. За яким критерієм капітал підприємства поділяють на основний та оборотний?

а) за величиною вартості його структурних елементів;

б) за характером участі в процесі виробництва і особливостях перенесення власної вартості на готову продукцію, що виробляється;

в) за сферою функціонування.

 

Тест №5. Які з перелічених витрат є постійними, а які – змінними?

а) заробітна плата бухгалтера і директора підприємства;

б) оренда приміщень;

в) заробітна плата робітників, що нараховується залежно від виробітку;

г) оплата електроенергії.

Тест №6.Визначте, які із наведених нижче ситуацій демонструють вертикальні (+), а які – горизонтальні зв’язки (-):

а) стосунки між керівниками двох відділів: виробничого і збутового;

б) відносини між директором фірми та керівником фінансового відділу;

в) відносини між майстром і робітником;

г) відносини між модельєром та закрійником в ательє.

 

Тест №7. З перелічених відповідей виберіть ту, яка найбільше відповідає сутності менеджменту:

а) діяльність, направлена на організацію матеріальних та нематеріальних потоків в організації;

б) вид професійно здійснюваної управлінської діяльності, направленої на досягнення поставлених цілей шляхом раціонального використання певних ресурсів в умовах ринкової економіки;

в) діяльність, направлена на мотивацію персоналу фірми для досягнення запланованих цілей.

 

Тест №8. До функцій маркетингу належать:

а) реалізація товарів і послуг;

б) планування асортименту товарів і послуг;

в) дослідження форм і систем заробітної плати;

г) комплексне дослідження ринку;

д) управління просування товарів і послуг;

е) складання бізнес-плану підприємства;

є) всі відповіді правильні.

 

Вправа №1. Промислове підприємство виробляє та реалізує на ринку впродовж року товарів (послуг) на суму 80 млн.грн. Завдяки впровадженню нової техніки тривалість одного обороту скоротилася з 60 до 55 днів. Визначте величину вивільнених оборотних коштів.

 

Вправа №2. Підприємець вклав 1000 одиниць капіталу, знаючи, що нормальна прибутковість капіталовкладень у галузі – 25%. На його підприємстві створено 500 одиниць продукції за ціною 5 грошових одиниць, витрати виробництва склали 2000 одиниць. Держава встановила 30% ставку оподаткування. Розрахуйте нормальний і чистий прибуток.

 

Вправа №3. Ви розпочинаєте власну справу – виробництво морозива. Крім Вас, на ринку є ще один виробник. Ваше морозиво смачніше: воно виробляється із якісного молока з додаванням шоколаду та ананасів. Тому споживні властивості вашого морозива оцінюються у 10 балів, а в конкурента – у 8. Але ваше морозиво коштуватиме 1,2 грн., а в конкурента – 1 грн. Визначте коефіцієнт конкурентоспроможності вашого виробу.

 

Завдання №1. Уявіть, що ваше майно (будинок, земельна ділянка, автомобіль тощо) оцінюється у 50 тис.грн. Ви маєте капітал у 30 тис.грн., із яких 10 тис.грн. вклали у одноосібне володіння, на 10 тис.грн. придбали акції, 10 тис. грн. поклали у банк. Що буде, якщо:

а) збанкрутує ваше підприємство?

б) збанкрутує корпорація, акції якої Ви придбали?

 

Завдання №2.Проаналізуйте за даними «Статистичного щорічника України за 2008 рік», які зміни відбулися в обсягах та структурі основного капіталу, витрат виробництва в 2008 році порівняно з 2000 роком.

Як змінилась кількість фермерських господарств та малих підприємств в Україні в 2008 р. порівняно з попередніми роками?

 

Завдання №3. Прийміть управлінське рішення – оберіть один із трьох варіантів:

1) Ви є власником 1т яблук, роздрібна ціна на які в даному регіоні на даний час 1 грн. за кг. Витрати виробництва – 800 грн., витрати реалізації становитимуть не менше 100 грн.;

2) в іншому регіоні ці яблука можна продати за 2 грн. за кг, але витрати транспортування складуть додатково 600 грн., і при транспортуванні Ви можете втратити 10% врожаю;

3) підприємство, що займається тільки продажем овочів і фруктів, пропонує позбавити Вас клопоту реалізації і хоче придбати яблука оптом за ціною 850 грн.

 

Завдання №4. На основі аналізу внутрішнього ринку України назвіть товари, які за своїми споживчими властивостями мають коефіцієнт конкурентоспроможності більше 1.

 

5.5. Питання для самоконтролю

1. Що таке підприємство та які функції воно виконує у ринковій економіці?

2. Які є види підприємств?

3. У чому сутність підприємництва та які його види?

4. Охарактеризуйте переваги та недоліки організаційно-правових форм підприємництва, які з них передбачені українським законодавством?

5. Які риси притаманні сучасному підприємцеві?

6. Як співвідносяться між собою великий та малий бізнес в економіці України?

7. Які ознаки має фермерське господарство? Чи можливий фермерський шлях розвитку сільського господарства без приватної власності на землю?

8. З’ясуйте сутність державного підприємства. Які є види державних підприємств?

9. За якими критеріями оцінюється ефективність державних підприємств?

10. З’ясуйте сутність колективного підприємства. Чим відрізняються між собою колективні та кооперативні підприємства?

11. У чому плягає сутність капіталу підприємства як економічної категорії?

12. Чим відрізняються між собою основний та оборотний капітал підприємства?

13. Проаналізуйте особливості кругообороту та обороту капіталу підприємства.

14. Дайте визначення категорії «витрати виробництва». Які Ви знаєте види витрат виробництва?

15. У чому полягає сутність собівартості продукції? Чим вона відрізняється від витрат виробництва?

16. Які існують шляхи зниження витрат виробництва та собівартості продукції?

17. У чому полягає сутність підприємницького доходу? Яка його структура та фактори зростання?

18. Що собою являє менеджмент та які його функції?

19. Які Ви знаєте типи організаційних структур управління підприємством? Назвіть їхні переваги та недоліки.

20. З’ясуйте сутність маркетингу та визначте його функції.

 

Теми 7-9. Національна економіка як ціле. Порушення макроекономічної рівноваги та засоби її регулювання. – 4 год.

 

7-9.1. Питання семінару

1. Поняття макроекономічної рівноваги. Два підходи до її визначення.

2. Основні макроекономічні показники. ВВП (ВНП).

3. Циклічність як форма руху ринкової економіки. Безробіття та інфляція, заходи держави по їх обмеженню.

4. Податки. Податкова система країни.

5. Державний бюджет: доходи та видатки. Дефіцит (профіцит) державного бюджету та державний борг.

6. Грошово-кредитне регулювання та грошово-кредитна політика держави.

 

7-9.2. Питання для самостійної роботи студентів

1. Ознаки національної економіки як цілого. Значення макроекономіки та зв’язок з мікроекономікою.

2. Функції макроекономіки.

3. Методи та засоби макроекономічного дослідження. Макроекономічне моделювання.

4. Номінальні та реальні макроекономічні показники. Дефлятор.

5. ВВП (ВНП) України: рівень, динаміка, тенденції. Проблема якісного удосконалення структури ВВП України.

6. Еволюція уявлень про економічний цикл та теорії циклів.

7. Заходи держави щодо регулювання економічного циклу та пом’якшення нестабільності.

8. Особливосіт економічної кризи в Україні в 90-х роках ХХ століття: світова фінансово-економічна криза 2008-2009 рр. і Україна.

9. Особливості безробіття та інфляції в Україні в умовах світової фінансово-економічної кризи.

10. Податкова система України на сучасному етапі. Проблема розробки Податкового кодексу України.

11. Державний бюджет України на поточний рік (аналіз).

12. Державний борг України.

13. Бюджетна політика держави. Аналіз бюджетного кодексу України.

14. Макроекономічне регулювання: світовий досвід та Україна.

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 968

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні економічні категорії і поняття | Основні економічні категорії і поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.