Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення імовірність події.

В різних ситуаціях для розрахунку імовірності можуть використовуватися різні методи.

Класичний метод - це визначення імовірності як відношення числа вдалих результатів до числа іспитів. У деяких випадках таке визначення можливе чи прямо за допомогою яких-небудь статистичних систем.

Але найчастіше нам легше чи припустити розрахувати проміжок майбутнього значення якої-небудь більш відчутної величини, зв'язаної з подією (наприклад - тієї ж суми чи приходу витрати). Поняття проміжку й імовірності нерозривно зв'язані один з одним.

У більшості випадків поняття “подія відбудеться” зв'язане з тим, що подібна величина “переступить” визначену границю. Наприклад: кут нахилу падаючої монети в момент торкання підлоги розподілений від 0 до 360 градусів. Але якщо він більше 180, то відбувається подія “випав орел”. Спортсмен може прийти до фінішу трохи раніше чи трохи пізніше, але якщо буде переборений визначений бар'єр, то констатується світовий рекорд. І нарешті - продаючи визначений товар, ми знаємо, що для кожної людини існує своя внутрішня ціна, за якої він погодився б його купити. Не знаючи її заздалегідь, ми можемо припустити проміжок, у якому вона знаходиться, а перетинання розподілу “внутрішніх” цін і реальної ціни (Рис.8) і є імовірністю продажу (для імовірності покупки - навпаки):

 

Рис. 8

 

Таким чином, якщо ми визначимо (припустимо чи розрахуємо) проміжок для якоїсь характерної для події величини і нам відомий “бар'єр” цієї величини, то можна вважати, що імовірність ми задали. Її можна визначити по формулі:

P(x>a)= (a2-a)/(a2-a1)

Але можуть бути і випадки, коли статистика, як говорять, неспроможна. Тобто об'єктивної імовірності не існує взагалі. Припустимо, ви зібралися завтра йти в магазин. Яка імовірність того, що завтра там буде товар що цікавить вас?

ви ще не були в цьому магазині, але зате останнім часом ви обійшли десять подібних магазинів, і в трьох був такий же товар. Значить імовірність P = 0.3. Але продавець цього магазина знає, що за останнє місяць товар був у наявності приблизно через день, і вважає, що імовірність його завтрашньої наявності P = 0.5. Далі - директор магазина. Він уже домовився про завтрашнє підвезення товару (постачальник його підводив тільки один раз з десяти випадків). Директор твердо переконаний, що імовірність P = 0.9. Тепер - постачальник. У нього тільки що зламалася машина, і всього лише один раз з десяти йому вдавалося неї полагодити до наступного дня. Уже він те точно знає, що імовірність завтрашньої наявності товару в магазині P = 0.1. І т.д.

Цей ланцюжок можна продовжувати до нескінченності, припустити більш складні залежності - розгалуження, збіжності і т.д. Для кожного з незліченної безлічі її учасників імовірність буде своя власна. Кожний розглядає те саме подію зі своєї власної точки зору, у своїй площині. І в кожній з цих площин подія має свою власну імовірність. І саму імовірність у кожнім випадку можна визначити тільки як ступінь впевненості в тім, що подія відбудеться, як відношення аргументів за і проти.

Для того, щоб у таких випадках визначити чисельне значення імовірності події, існують різні непрямі методи. У програмі “Бізнес-Прогноз” реалізовано два методи: парне порівняння і тестування.

  1. Парне порівняння. Порівняєте імовірності двох подій між собою: вони приблизно рівні чи одне небагато (набагато або неспірозмірно) більше іншого. Це зробити простіше, ніж виразити їх у виді чисел. Програма ж запропонує вам порівняти між собою всі події в задачі і сама розставить найбільш відповідним вашим відповідям значення.
  2. Тестування. Програма запропонує вам деякі (іноді фантастичні) ситуації, проведе з Вами щось подібне до аукціону. Ваша справа -погодитися чи відмовитися від запропонованих ставок. Якщо в результаті декількох тестів розкид по імовірності виходить невеликий -то можна сказати, що ваші представлення про неї досить чіткі.

Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  8. А) Визначення захисних властивостей, якими володіє сховище, за захисту від іонізуючого випромінювання.
  9. А) Оцінка захисних споруд за місткістю – визначення коефіцієнта Квм
  10. А. Визначення розмірів і площі зони хімічного зараження
  11. А. Визначення розмірів і площі зони хімічного зараження.
  12. А.1.2. Визначення структури парку легкових автомобілів




Переглядів: 562

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз результатів | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.