v Дитина отримує 2 бали, якщо вона правильно вимовляє всі звуки, правильно поділяє слова на частини, правильно називає звуки (чи помиляється, але виправляє помилку самостійно).
v 1 бал — якщо вона 2—3 звуки вимовляє з перекручуваннями чи помиляється при виконанні першої або другої частики завдання.
v 0 балів — якщо вона багато звуків вимовляє неправильно чи має значні труднощі під час виконання завдання, сама помилки не виправляє, їй постійно потрібна допомога дорослого.
СУБТЕСТ 7. Заборонені .слова
За результатами цього субтесту можна робити висновки про сформованість довільності в малюка, а також про розвиток його мовлення і загальної поінформованості.
Інструкція
Педагог говорить дитині «Я пропоную тобі пограти в гру «Так чи ні не казати і кольору не називати». Я ставитиму тобі запитання, а ти відповідатимеш. Правила гри такі: треба правильно відповісти на запитання, але при цьому не можна вимовляти слова «Так» і «Ні» і не можна називати жодних кольорів.
1. Кішки живуть у воді?
2. Улітку небо яке?
3. Вода мокра?
4. Дорослі люблять грати?
5. Ти хлопчик?
6. Які ти любиш яблука?
7. У мене очі які?
8. Сніг який?
9. Улітку трава яка?
10. Крокодили літають?
Педагоги можуть змінювати запитання, залишаючи незмінною їх кількість — десять.
Критерії оцінювання
v Якщо малюк приймає правила гри і дотримується їх, відповідає швидко і правильно на 9—10 запитань. то він отримує 2 бали.
v Якщо у дитини виникають труднощі з відповідями, вона більш мовчить, насилу знаходить правильні відповіді на 4—8 запитань, то вона отримує 1 бал.
v Якщо порушує правила, даючи (в основному не замислюючись) у більшості випадків заборонені відповіді, чи дотримується правила, але при цьому її відповіді неправильні за змістом, правильно відповідає усього на 1—3 запитання, то вона отримує 0 балів.
NВ! В анкеті-протоколі необхідно кожну відповідь позначити знаком «+» чи «-».