Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема:Корінь слова. Слова спільного кореня

Мета:

- шляхом виконання усних та письмових вправ поглибити знання

студентів про корінь слова;

- розпізнавати та визначати слова спільного кореня.

Обладнання:схема морфемного розбору слів спільного кореня

Завдання для виконання:

Завдання 1. Знайдіть спільнокореневі слова і запишіть їх в окремі рядки. Виділить корінь. Поясніть чергування приголосних.

Голуб, голубеня, голубенький, голубизна, голубий, голубиний, голубити, голубінь, голубіти, голубішати, голубка, голублення, голубливий, голублячий, голубник, голубок, голубонька, голубочка, голубочок, голубуватий, голубці, голубчик, голуб'я, голуб'ятина, голуб'ятник, голуб'ячий, приголубити, приголублювати, при голублення.

Ручка, рукатий, рукопис, рукоятка, ручний, рученя, ручисько, ручай, ручитися, ручка (дитини), ручка (учнівська), ручкатися, виручка, виручити, вручати, вручну, доручення, доручати, приручати.

 

Завдання 2. У наведених словах виділити корені і вказати їх значення.

Вода, заводити, заводнити, підводний, обезводити, переводити, підводити, провід, газопровід, водопровід, водій, водночас, водоспад, відводити, розводити, водневий.

 

Завдання 3.. Доберіть самостійно або за допомогою словника до коренів -чит-, -школ-, -клас-, -весн-, -зим-, -літ-, -ліс- спільнокореневі слова.

 

Завдання 4.. Перепишіть текст. Підкресліть корінь, суфікси, префікси, закінчення. Поясніть чергування приголосних.

Професор Лобачевский усе життя напружено працював над створенням своєї геніальної неевклідової геометрії. Кожний день у нього був розписаний з точністю до хвилини. Сам Лобачевский ніколи не запізнювався на лекції і дуже сердився, коли це робили інші. І якщо призначав час прийому, то теж не допускав, щоб відвідувач чекав його хоча б хвилину.

 

Завдання 5.. Доберіть до слів ліс та степ спільнокореневі слова, їх кількість має бути не менше десяти слів на кожен корінь

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 1065

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Морфемна структура слова. Морф, омоформ. | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.