Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема:Складнопідрядні речення.

Синтаксичне значення понять «головна частина» та «підрядна частина»

Мета:

- поглибити та узагальнити знання про принципи класифікації складнопідрядних речень;

- ознайомити зі сполучниками підрядності та сполучними словами;

- виховувати наполегливість у здобутті знань.

Обладнання: схеми, таблиці.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Прочитайте тексти. Визначте стиль викладу. Знайдіть у текстах складнопідрядні речення.

1. Наш хліб мовби зародив сторицею від щедрот хлібів російських і казахстанських, справдилася народна мудрість: «Хліб – хлібу брат». Сьогодні думаємо про ту велику битву за врожай і за хліб, яку веде наш народ, про працю, тяжку й солодку водночас, про безсонні ночі на жнивах, про нестомне гудіння моторів у полях, про нескінченні валки машин із зерном, про надзвичайно мудрі заходи по збереженню кожної зернини, бо ж надзвичайний уродився хліб бо ж навіть для керування над достатком потрібна сувора ощадливість.

(П.Загребельний)

Завдання 2. Напишіть протокол профспілкових зборів, використовуючи складнопідрядні речення з сполучниками і сполучними словами.

 

Завдання 3. Прочитайте. Поясніть особливості будови і засоби зв’язку в складнопідрядних реченнях. Яка з двох частин залежить від іншої?

1. Хто прагне до великого і яскравого життя, той повинен ґрунтовно знати марксизм-ленінізм. 2. Той ніколи не вмре, хто поліг у бою за Вітчизну, він між нами іде, слуха Жовтня ходу залізну. 3. Не сміє поетом зватися той, хто душі не має! 4. Море так бадьоро хлюпоче у човни, що аж слухати любо. 5. Я сьогодні забарилась: батько занедужав. 7. Довіку мене зігрівало святе відчуття, що лиш рідна земля може дати нам силу життя.

 

Завдання 4.Прочитайте. Визначте граматичну основу кожної частини у склад­ному реченні, поставте запитання від однієї частини до другої, підкресліть слово, яке їх з'єднує, а також саме підрядне речення.

З вправи випишіть іменники і погрупуйте їх за відмінами.

1. Ніколи в бурі не загине, хто Прометея має дух. 2. Мусиш ти знати, з ким виступаєш у лави. 2. Не зги­нуть ніколи ті, що поляжуть за щастя людей. 3. Оці­нити щастя може тільки той, хто горе знав. 5. Коли Соломія примостилася на плоті, Остап одіпхнув од берега і тоді скочив.

Завдання 5. Прочитайте. Спишіть. Встановіть, як приєднані до головних речень підрядні. Сполучники підкресліть однією рискою, а сполучні слова - двома. Вкажіть, якими членами речення виступають сполучні слова якими частинами мови вони виражені. Перше речення поділіть на словосполучення.

1. Хоч крок новий зроби для того, в чім бачиш ціль і суть свою. 2. У вічність слава двері їм відчинить, хто впав за честь і волю Батьківщини 3. Майбутнього не кинь на призволяще, згадай, який ти скарб його несеш.... 4. Слава і привіт тим, хто шлях проклав у світ. 5. У кого серце мудрістю багате, тому глибини всякі перейти. 6. Ми знаєм, для чого жить!. 7. Вимагає час новий, щоб діла вершили ще не­знані. 8. Діти кидали з мосту паперові кораблики і залюбки спостерігали, як несла їх швидка течія.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 474

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.