![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема:Складнопідрядні речення. Синтаксичне значення понять «головна частина» та «підрядна частина» Мета: - поглибити та узагальнити знання про принципи класифікації складнопідрядних речень; - ознайомити зі сполучниками підрядності та сполучними словами; - виховувати наполегливість у здобутті знань. Обладнання: схеми, таблиці. Завдання для виконання: Завдання 1. Прочитайте тексти. Визначте стиль викладу. Знайдіть у текстах складнопідрядні речення. 1. Наш хліб мовби зародив сторицею від щедрот хлібів російських і казахстанських, справдилася народна мудрість: «Хліб – хлібу брат». Сьогодні думаємо про ту велику битву за врожай і за хліб, яку веде наш народ, про працю, тяжку й солодку водночас, про безсонні ночі на жнивах, про нестомне гудіння моторів у полях, про нескінченні валки машин із зерном, про надзвичайно мудрі заходи по збереженню кожної зернини, бо ж надзвичайний уродився хліб бо ж навіть для керування над достатком потрібна сувора ощадливість. (П.Загребельний) Завдання 2. Напишіть протокол профспілкових зборів, використовуючи складнопідрядні речення з сполучниками і сполучними словами.
Завдання 3. Прочитайте. Поясніть особливості будови і засоби зв’язку в складнопідрядних реченнях. Яка з двох частин залежить від іншої? 1. Хто прагне до великого і яскравого життя, той повинен ґрунтовно знати марксизм-ленінізм. 2. Той ніколи не вмре, хто поліг у бою за Вітчизну, він між нами іде, слуха Жовтня ходу залізну. 3. Не сміє поетом зватися той, хто душі не має! 4. Море так бадьоро хлюпоче у човни, що аж слухати любо. 5. Я сьогодні забарилась: батько занедужав. 7. Довіку мене зігрівало святе відчуття, що лиш рідна земля може дати нам силу життя.
Завдання 4.Прочитайте. Визначте граматичну основу кожної частини у складному реченні, поставте запитання від однієї частини до другої, підкресліть слово, яке їх з'єднує, а також саме підрядне речення. З вправи випишіть іменники і погрупуйте їх за відмінами. 1. Ніколи в бурі не загине, хто Прометея має дух. 2. Мусиш ти знати, з ким виступаєш у лави. 2. Не згинуть ніколи ті, що поляжуть за щастя людей. 3. Оцінити щастя може тільки той, хто горе знав. 5. Коли Соломія примостилася на плоті, Остап одіпхнув од берега і тоді скочив. Завдання 5. Прочитайте. Спишіть. Встановіть, як приєднані до головних речень підрядні. Сполучники підкресліть однією рискою, а сполучні слова - двома. Вкажіть, якими членами речення виступають сполучні слова якими частинами мови вони виражені. Перше речення поділіть на словосполучення. 1. Хоч крок новий зроби для того, в чім бачиш ціль і суть свою. 2. У вічність слава двері їм відчинить, хто впав за честь і волю Батьківщини 3. Майбутнього не кинь на призволяще, згадай, який ти скарб його несеш.... 4. Слава і привіт тим, хто шлях проклав у світ. 5. У кого серце мудрістю багате, тому глибини всякі перейти. 6. Ми знаєм, для чого жить!. 7. Вимагає час новий, щоб діла вершили ще незнані. 8. Діти кидали з мосту паперові кораблики і залюбки спостерігали, як несла їх швидка течія. Читайте також:
|
||||||||
|